Jest to pierwszy projekt z tego segmentu stworzony przez firmę Mahindra. Producent liczy, że samochód pozwoli poszerzyć zasięg marki, a także zdobyć nowe rynki, gdyż zainteresowanie autami z segmentu sportowo-rekreacyjnego wciąż rośnie.
Koncept XUV Aero nie jest typowym przedstawicielem tego gatunku. Jest to dwudrzwiowy SUV z nadwoziem w stylu coupe. Już na pierwszy rzut oka widać inspiracje BMW X6, które jakiś czas temu przetarło szlak w tym segmencie.
Projekt Mahindry ma bardzo agresywną stylizację. Producent twierdzi, że wygląd samochodu nawiązuje do geparda. Na błotnikach znajdują się muskularne przetłoczenia. Nie zabrakło też trochę nowej technologii w postaci przednich reflektorów LED. Tył opada bardzo dynamicznie. Zastanawia wygląd tylnej szyby. W wersji produkcyjnej raczej pojawi się bardziej konwencjonalne rozwiązanie. Poza tym z tyłu zamontowano podwójny wydech oraz dyfuzor.
Nie wiemy nic na temat wyglądu wnętrza, ale pojawią się tam takie materiały jak włókno węglowe, skóra oraz metalowe wstawki. Deska rozdzielcza będzie w pełni cyfrowa.
Kierowca będzie mógł decydować o charakterystyce pracy zawieszenia przy pomocy przycisku na kokpicie. Będzie można wybrać jeden z trybów pracy (Street, Sport, Race, Off-Road).
Pod maską XUV Aero zostanie zamontowana turbodoładowana jednostka benzynowa o nazwie mHawk. Silnik rozkręca się do 210 KM i będzie dysponował "wysokim" momentem obrotowym. Nie wiem jednak, jaka będzie to wartość. Auto rozpędzi się od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż sześć sekund.
ZOBACZ TAKŻE: