Konkurencja w segmencie crossoverów segmentu B bardzo szybko się zaostrza, każdy producent chce mieć swojego przedstawiciela na tym modnym i stale rosnącym rynku. Honda debiutuje na nim nowoopracowanym modelem o znanej już nazwie HR-V.
Nieduży crossover bazuje na platformie segmentu B, ale zewnętrzne wymiary zbliżają go już do większego Civica. Długość Hondy HR-V to niecałe 4,3 m. W środku znajdziemy ciekawe rozwiązania, typowe dla Hondy, czyli Magic Seats. To siedzenia tylnej kanapy z podnoszonymi siedziskami dającymi wysoką przestrzeń bagażową. Sam bagażnik jest całkiem pojemny mieszcząc 453 litry. Całkowita przestrzeń po złożeniu oparcia tylnej kanapy może się powiększyć do 1026 litrów.
Na pokładzie nie zabrakło nowoczesnego systemu multimedialnego Honda Connect (oparty na systemie Android 4.0.4) z 7-calowym ekranem dotykowym (standard w wariantach wyposażenia Sport i Executive). W podstawowej odmianie Comfort dostępny jest wyświetlacz o przekątnej wynoszącej pięć cali. Ekran można obsługiwać za pomocą gestów znanych ze smartfonów. W opcji jest nawigacja firmy Garmin, możliwe jest też instalowanie dodatkowych aplikacji oraz łączność z urządzeniami zewnętrznymi za pośrednictwem MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI oraz USB.
W ofercie są jedynie dwa silniki do wyboru. Pierwszy to benzynowa jednostka i-VTEC o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM. Druga opcja to turbodiesel 1.6 i-DTEC rozwijający moc 120 KM. w obydwu przypadkach standardowo oferowana będzie ręczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Do wersji benzynowej opcjonalnie będzie można zamówić bezstopniową skrzynię CVT za dopłatą 5 tys. zł. Honda zrezygnowała z napędu obu osi, wszystkie wersje HR-V są przednionapędowe.
Dostępne są trzy poziomy wyposażenia, ale klienci nie powinni narzekać, bowiem już podstawowa Comfort , jak sugeruje sama nazwa, zapewnia wysoki poziom komfortu. Dostaniemy w niej m.in.: klimatyzację automatyczną, 16-calowe alufelgi, tempomat z ogranicznikiem prędkości, radio z CD/MP3 z gniazdami USB, czy podgrzewane siedzenia przednie.
Do wersji Elegance trzeba dopłacić 7 tys. zł. W tej cenie dostaniemy m.in.: dwustrefową klimatyzację, czujniki parkowania, system multimedialny Honda Connect, automatyczne światła drogowe, czy system bezpieczeństwa ADAS.
Do najdroższej wersji Executive trzeba dopłacić kolejne 12,5 tys. zł. Najwyższa specyfikacja oferuje m.in.: 17-calowe alufelgi, tapicerkę materiałowo-skórzaną, nawigację satelitarną Garmin, radio cyfrowe DAB, panoramiczne okno dachowe oraz przednie reflektory LED.
Ceny Hondy HR-V w wersji Comfort:
1.5 i-VTEC (130 KM), M6 - od 77 000 zł 1.6 i-DTEC (120 KM), M6 - od 86 000 zł
Ceny wybranych modeli konkurencji:
Fiat 500X PopStar 1.4 (140 KM), M6 - od 72 900 zł Mazda CX-3 SkyMotion 1.5 (120 KM), M6 - od 73 900 zł Opel Mokka Enjoy 1.4 (140 KM), M6 - od 73 250 zł (promocja)
ZOBACZ TAKŻE:
Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC | Zamierzają pobić Rekord Guinnessa
źródło: Okazje.info