Przedstawiona Fiesta R2, przygotowana do rajdowych zmagań dla kierowców z niewielkim budżetem, jest pierwszym homologowanym samochodem w tej kategorii z trzycylindrowym silnikiem turbo. Jednostka, nad którą pochylili się spece z M-Sportu, to dobrze znany z Fiesty silnik 1.0 Ecoboost, który w drogowych modelach osiąga maksymalnie 140 KM. W przypadku rajdowego odpowiednika moc wynosi aż 170 KM.
Oczywiście jednostka została połączona z sekwencyjną skrzynią biegów, a nadwozie Fiesty otrzymało klatkę bezpieczeństwa i wiele innych elementów rajdowego wyposażenia, dzięki którym spełnia ona standardy klasy R2. Wśród nich są oczywiście dwa rodzaje zawieszenia - na szutrowe i asfaltowe trasy.
Sprawdź ceny Fordów Fiesta w Polsce
Nowe Fiesty będziemy mogli oglądać na odcinkach specjalnych m.in. Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) w cyklu DMACK Fiesta Trophy, który startuje od majowego Rajdu Portugalii. Nowe dzieło inżynierów M-Sportu pojawi się także na trasie Rajdu Polski w okolicach Mikołajek.
ZOBACZ TAKŻE: