Ford EcoSport | Straci koło i trafi do Polski

Po ponad roku od wprowadzenia małego crossovera na rynek europejski, Ford poszerzy o niego polską ofertę modelową

Suzuki Vitara | Pierwsza jazda | Powrót do korzeni ?

Ford EcoSport technicznie bazuje na modelu Fiesta, bestsellerze europejskiego rynku w swoim segmencie. Ale nietrudno zauważyć, że jego stylistyka odbiega od pozostałych modeli Forda oferowanych w na Starym Kontynencie. To dlatego, że powstał jako model globalny i ma się podobać na całym świecie. Produkowany w Indiach tam miał swoją premierę (2012 r.), potem trafił do Ameryki Łacińskiej, a na samym końcu, w kwietniu 2014 roku dopiero do Europy, choć nie do Polski.

Ford Fusion - Ogłoszenia

Debiut w Europie nie okazał się spodziewanym sukcesem. Do listopada Ford sprzedał zaledwie 11 257 szt. EcoSporta, co jest marnym wynikiem w porównaniu do liderów rynku: Renault Captur (149,7 tys.), Peugeot 2008 (125 tys.), Opel Mokka (114,6 tys.). Receptą na kulejącą sprzedaż ma być rezygnacja z... koła zapasowego montowanego na tylnej klapie.

Ford EcoSport z "gołą" tylną klapą zostanie pokazany w Genewie i wkrótce potem trafi do europejskich salonów. Jak podaje IBRM Samar polski debiut tego modelu planowany jest na czerwiec 2015 roku.

Przypomnijmy, EcoSport jest crossoverem segmentu B. Mierzy 4,24 m długości, 1,76 m szerokości i 1,69 metra wysokości, a rozstaw osi to 2,52 m. Za tylną kanapą znajduje się bagażnik o pojemności 322 l, który po złożeniu oparć można powiększyć do 705 l. Pod maską znajdziemy jeden z trzech silników: 1.0 EcoBoost (125 KM), 1.5 Ti-VCT (112 KM) i turbodiesla 1.5 TDCi o mocy 90 KM.

ZOBACZ TAKŻE:

Fiat 500X | Pierwsza jazda | Nowa jakość

Więcej o: