Ford Edge pojawił się na rynku amerykańskim pod koniec 2006 roku. Powstał jako typowy crossover. Oparto go na platformie modelu Fusion (sedan klasy średniej) i chociaż oferowany był opcjonalnie z napędem obu osi, to często pełnił rolę dużego rodzinnego kombi. Druga generacja została stworzona od podstaw na platformie znanej z nowego Mondeo. Od początku brano pod uwagę, że Edge ma być modelem globalnym.
Wersja europejska została starannie przygotowana pod nasze gusta. W stosunku do Edge'a oferowanego w Ameryce zmieniło się sporo.
Do wyboru będą jedynie dwie wersje wysokoprężnego silnika 2.0 TDCi. Pierwsza oferuje moc 180 KM i moment 400 Nm współpracując z sześciobiegową skrzynią ręczną. Druga dostarcza 210 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego i będzie dostępna jedynie z sześciobiegową skrzynią dwusprzęgłową PowerShift. Opcjonalny napęd 4x4 będzie wykorzystywał sprzęgło sterowane elektroniczne potrafiące w razie konieczności przesłać 100% mocy na jedną z osi. Za tymi zmianami podąża sztywniejsze zawieszenie.
Kolejną zmianą jest progresywny układ kierowniczy stworzony, by zwiększyć przyjemność z jazdy. Edge ma być pierwszym modelem, w którym zostanie on wprowadzony, ale w nieodległej przyszłości trafi także do mniejszych modeli. Wśród nowości z zakresu bezpieczeństwa nowy Edge, razem z Mustangiem, wprowadza poduszkę chroniącą kolana pasażera w razie wypadku.
W salonach Forda dostępny jest obecnie kompaktowy SUV Kuga. Na początku przyszłego roku dołączą do niego mały crossover EcoSport i przedstawiony Edge. Tym samym oferta modeli uterenowionych Forda będzie już pełna.
ZOBACZ TAKŻE: