Nowy silnik V6 TDI o pojemności 2 967 ccm będzie oferowany w dwóch wariantach generujących moc 218 lub 272 KM. Do tej pory było to: 204 i 245 KM. Mocniejsza wersja generuje 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+ 50 Nm). Dodatkowo Audi zapewnia, że w zależności od modelu, nowa jednostka może być o 13 proc. oszczędniejsza od poprzedniej, emitując do 15 g CO2/km mniej. "Clean diesel" spełnia normę emisji spalin Euro 6.
Sprawdź ile kosztuje używane Audi A6
Co się zmieniło? Pierścienie i sworznie tłokowe zoptymalizowano tak, by tarcie było minimalne. Skrzynia korbowa i nowo zaprojektowane głowice cylindrów mają odrębne obiegi chłodzenia cieczą. Zaawansowane, innowacyjne zarządzanie temperaturą jeszcze bardziej poprawia jego sprawność. Zmodernizowano również turbosprężarkę i dostosowującą się teraz do bieżących potrzeb pompę olejową. Po raz pierwszy w historii branży motoryzacyjnej zastosowany w nim katalizator magazynujący NOx, filtr cząstek stałych oraz wtryski SCR połączono w jeden zespół.
Poza zmodernizowaną jednostką 3.0 TDI, Audi zaprezentował w Wiedniu również nową 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynię biegów S tronic dla modeli z silnikami umieszczonymi wzdłużnie i napędem na przednie koła. Producent reklamuje nową przekładnię jako sportową, bardziej komfortową i wydajną.
ZOBACZ TAKŻE:
Audi SQ5 | Test | Nie tylko dla pań
Najpopularniejsze opony w Okazje.info - maj 2014 Dębica PASSIO 2 195/65/R15 91T 3 opinie Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55/R16 91V 3 opinie Dunlop SP Sport Bluresponse 195/65/R15 91H 1 opinia Zobacz inne opony w