Škoda wyprodukowała 11 mln aut w Mladá Boleslav

Škoda nie zwalnia tempa. Czeski producent ogłosił właśnie, że łączna produkcja głównej fabryki w Mladá Boleslav przekroczyła już 11 milionów samochodów

Skoda Yeti po liftingu | Pierwsza jazda | Kosmetyka

W ramach najintensywniej rozwijanej kampanii modelowej w historii firmy, producent gruntownie zmodernizował i poszerzył swoje zdolności produkcyjne w ciągu ostatnich trzech lat. Fabryka w Mladá Boleslav stanowi najsilniejsze ogniwo w sieci produkcyjnej Škody. Przy produkcji modeli: Fabia, Fabia Combi, Octavia, Octavia Combi, Rapid i Rapid Spaceback pracuje tu prawie 10 tys. pracowników. By sprostać wyzwaniu coraz większej produkcji nowych modeli, Škoda wdrożyła jeden z największych projektów modernizacji i rozwoju w historii zakładu. Skupiono się na zwiększeniu możliwości produkcyjnych linii nr I z 800 do 1 200 pojazdów na dzień. Powstały między innymi: nowa nadwoziownia i w pełni zautomatyzowana lakiernia wnętrz pojazdów. Ponadto, Škoda wybudowała nową, przyjazną środowisku tłocznię.

"Mladá Boleslav jest sercem globalnej sieci produkcyjnej Škody" - powiedział Michael Oeljeklaus, członek Zarządu Škody odpowiedzialny za produkcję i logistykę. "11 milionów wyprodukowanych egzemplarzy pokazuje siłę i znaczenie zarówno fabryki, jak i całej naszej firmy. Ponad 50 procent wszystkich samochodów Škody wyprodukowanych do chwili obecnej opuściło linie produkcyjne w Mladá Boleslav, z czego milion egzemplarzy został wyprodukowany tylko w ostatnich dwóch latach. Serce Škody bije w tym mieście i w tej fabryce. Cały zespół jest bardzo dumny z osiągnięcia 11-milionowego poziomu produkcji. W nadchodzącym roku Škoda będzie kontynuować swój wzrost w ramach najintensywniej rozwijanej kampanii modelowej w historii firmy i nasza główna fabryka odegra tu kluczową rolę."

Fabryka w Mladá Boleslav przy ulicy Vaclava Klementa uważana jest za najważniejszy element w 118-letniej historii sukcesu Škody. W 1895 roku w bliskim sąsiedztwie obecnych hal produkcyjnych, dwóch motoryzacyjnych pionierów, Václav Laurin i Václav Klement, rozpoczęli budowę motocykli, a od 1905 produkcję samochodów.

Skoda Octavia na rynku aut używanych

Poza główną fabryką w Czechach, Škoda ma jeszcze dwa inne zakłady produkcyjne, w Kvasinach i Vrchlabi. Linie produkcyjne w Kvasinach powstały wraz z rozpoczęciem produkcji modeli Yeti, Superb i Roomster. W Vrchlabi produkowane są obecnie dwusprzęgłowe skrzynie DQ200 dla Grupy Volkswagena. Czeski producent i Grupa Volkswagen zainwestowali w ich produkcję około 170 mln euro. Oprócz krajowej produkcji, Škoda skupia się także na podwyższeniu lokalnych zdolności produkcyjnych na kluczowych, światowych rynkach wschodzących, w szczególności w Chinach i Rosji.

W ramach wprowadzonej trzy lata temu strategii wzrostu, Škoda planuje w ciągu najbliższych pięciu lat zwiększyć swoją sprzedaż samochodów w skali światowej do co najmniej 1,5 mln pojazdów rocznie. W 2013 roku, który stał się dla czeskiego producenta drugim najlepszym okresem pod względem sprzedaży, dostarczono do klientów 920 800 pojazdów w skali globalnej. Tworząc osiem nowych lub zmodernizowanych aut, marka wprowadziła do sprzedaży więcej modeli w jednym roku niż kiedykolwiek wcześniej. Škoda również w 2014 roku ma zamiar dalej kroczyć ścieżką wzrostu. Dowodem na to jest coraz lepsza sprzedaż, która do końca lutego wzrosła o 10,6 procent w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.

ZOBACZ TAKŻE:

Skoda Superb Laurin & Klement | Test | Luksus bez prestiżu

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.