Skoda Octavia III - Sukces czy porażka?

Najchętniej sprzedawanym samochodem w Polsce we wrześniu tego roku była Octavia. Skoda nie ma jednak powodu do zadowolenia

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI - test | Pierwsza jazda

Sprzedaż Octavii zamknęła się we wrześniu liczbą 930 sprzedanych egzemplarzy. Jak podkreśla Skoda wzrost sprzedaży w stosunku do sierpnia wyniósł ponad 46%. Niestety odnosząc te liczby do ubiegłorocznej sprzedaży słupki nie są już takie zielone. We wrześniu 2012 r. Skoda sprzedała łącznie 997 sztuk Octavii i Octavii Tour.

Sukces czy porażka?

W całym 2012 roku polscy klienci kupili 15 639 sztuk Skody Octavii i Octavii Tour. Średnio daje to ponad 1300 samochodów miesięcznie. Ale już we wrześniu zeszłego roku sprzedaż zaczęła się załamywać spadając do liczb trzycyfrowych. Winowajcą była Octavia Tour, którą zastąpiono modelem Rapid.

W marcu tego roku Skoda zaprezentowała trzecią generację Octavii. Sprzedaż powinna pójść w górę, jednak tak się nie stało. Sprzedaż w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku wyniosła raptem 7 988 sztuk, co średnio daje niecałe 888 aut miesięcznie. Jeśli dodamy do tego sprzedaż Rapida (2 594 sztuki) - jako następcy Octavii Tour - da to nam wynik 10 582 aut, czyli średnio 1175 sztuk miesięcznie.

Ile kosztuje nowa Skoda? Sprawdź cenniki

Skoda Rapid Spaceback - test | Sukces (nie)murowany

Jak widać głosy krytyczne względem polityki cenowej Skody maja przełożenie na sprzedaż. Nowa Octavia to dobre i przestronne auto, ale już niepostrzegane jako atrakcyjne cenowo. Szansą na podciągnięcie słupków ma być hatchback Rapid Spaceback, coś pośredniego pomiędzy Fabią i Octavią. Czy tak się stanie, przekonamy się już wkrótce.

Polskim bestsellerem w 2013 roku pozostaje Skoda Fabia z liczbą 8 608 sprzedanych egzemplarzy. Octavia ma znikome szanse na odebranie jej pierwszego miejsca w tym roku.

Więcej o:
Copyright © Agora SA