5 września 2013 roku Toyota Motor Corporation poinformowała, że łączna światowa sprzedaż modelu Corolla przekroczyła w lipcu tego roku 40 milionów sztuk.
Wróćmy do samego początku. Corolla została pierwotnie stworzona z myślą o zaspokojeniu zmieniających się potrzeb dojeżdżających do pracy Japończyków w połowie lat 60. Ówczesny główny konstruktor Tatsuo Hasegawa zauważył, że rozwojowi japońskiego przemysłu towarzyszy wydłużanie się czasu dojazdów ludzi do pracy. Rodziło to wzrost zapotrzebowania na osobisty środek transportu. Kierując się tymi spostrzeżeniami, Hasegawa nakreślił koncepcję pierwszej Corolli. Podstawy tej koncepcji pozostają niezmienne: ciągła ewolucja i dostosowanie do wymagań klientów na każdym z rynków.
We wrześniu 1966 r., specjalnie z myślą o produkcji modelu Corolla, Toyota otworzyła nową fabrykę w Takaoka w prefekturze Aichi. Dwa lata później rozpoczęto produkcję w Australii i Malezji, z naciskiem na wytwarzanie wersji dostosowanych do specyficznych wymagań lokalnych rynków. Od roku 1965 do roku 1968 Toyota ponad dwukrotnie zwiększyła roczną produkcję z 480 tysięcy do 1,1 miliona pojazdów, co świadczy o istotnym znaczeniu Corolli dla rozwoju firmy.
Eksport Corolli do Ameryki Północnej rozpoczął się w roku 1968. Błyskawiczny sukces na tym rynku miał znaczny wpływ na osiągnięcie pierwszego miliona egzemplarzy sprzedanych na całym świecie w ciągu zaledwie czterech lat od premiery.
W roku 1997 Corolla stała się najlepiej sprzedawanym modelem świata - łączna liczba sprzedanych egzemplarzy przekroczyła 22,65 miliona. Od roku 2002 nabywców znajduje ponad milion egzemplarzy rocznie; w ubiegłym roku w ponad 150 krajach i regionach świata codziennie sprzedawano 3180 Corolli.