Całość konstrukcji oparta jest na koncepcji LifeDrive - technologii włókien opracowanych przez BMW o nazwie CFRP (Life), które tworzą konstrukcję przedziału pasażerskiego i aluminiowy moduł (Drive), który łączy elementy układu napędowego i zawieszenia. Dzięki długości 4689 mm, szerokości 1942 mm i wysokości 1293 mm, BMW i8 ma proporcje typowego samochodu sportowego. Jego dynamiczna osobowość podkreślona jest również przez długą maskę, rzucające się w oczy elementy aerodynamiczne, wydłużoną linię dachu, krótkie zwisy i szeroki rozstaw osi wynoszący 2800 mm. Charakterystyczne linie nadwozia submarki BMW i zamykają w całość kabinę pasażerską, która zbudowana jest według układu 2+2. Współczynnik oporu powietrza Cd wynosi zaledwie 0,26. Precyzyjnie dopracowany przepływ powietrza wokół wszystkich części nadwozia pojazdu odpowiada za znakomity stosunek siły nośnej do oporu, gwarantując doskonałą dynamikę jazdy i stabilność.
Zastosowanie lekkiego, zaawansowanego technologicznie materiału CFRP, który jednocześnie oferuje doskonałe właściwości w trakcie zderzenia, przynosi oszczędności w wadze pojazdu rzędu 50 procent w porównaniu do stali i około 30 procent w porównaniu do aluminium, przy zachowanej lub lepszej wytrzymałości. Oszczędności te niwelują skutki masy silnika elektrycznego i akumulatora wysokiego napięcia, dając BMW i8 masę własną poniżej 1490 kilogramów. Architektura LifeDrive przynosi również korzyści w zakresie rozkładu ciężaru. Akumulator znajduje się w dolnej środkowej części pojazdu, co prowadzi do niskiego i centralnie umiejscowionego środka ciężkości, Żaden obecny model BMW nie posiada tak nisko osadzonego środka ciężkości. Niemal idealny rozkład obciążenia pomiędzy przednią i tylną oś w stosunku 50:50 pozwala osiągnąć maksymalną zwinność i perfekcję prowadzenia.
Trzycylindrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo został połączony z elektrycznym układem napędowym i akumulatorem litowo-jonowym, który może być ładowany ze standardowego domowego gniazdka elektrycznego. Silnik benzynowy przekazuje 170 kW/231 KM mocy na tylne koła, a silnik elektryczny o mocy 96 kW/131 KM napędza koła przednie. Ta konfiguracja oferuje możliwość jazdy na samym silniku elektrycznym o zasięgu do 35 km oraz prędkość maksymalną 120 kilometrów na godzinę. Przy wykorzystaniu obu napędów BMW i8 osiąga moc 266 kW/362 KM i 570 Nm przekazywaną na wszystkie cztery koła. Mocniejsza z dwóch jednostek napędowych napędza tylne koła. System hybrydowy uzupełnia ją o moc z silnika elektrycznego aby dostarczyć maksymalnych wrażeń z jazdy. Gdy i8 zostanie wprowadzony na rynek, średnie zużycie paliwa, oczywiście obliczone przy zastosowaniu testowego cyklu UE, wynosić będzie mniej niż 2,5 l/100 km przy emisji CO poniżej 59 gramów na kilometr. Realnie spalanie na pewno będzie nieco wyższe, ale to i tak fantastyczny wynik.
Tylne koła BMW i8 napędzane są silnikiem benzynowym poprzez sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Przednie koła napędzane są przez silnik elektryczny za pośrednictwem zintegrowanej dwustopniowej przekładni automatycznej. Inteligentny system sterowania układem napędowym BMW i8 zapewnia koordynację obu źródeł napędu. Wykorzystując oba silniki, przyspieszenie 0 - 100 km / h zajmuje mniej niż 4,5 sekundy. Przyspieszenie liniowe jest zachowana nawet przy wyższych prędkościach, ponieważ wzajemna zależność pomiędzy dwoma źródłami zasilania skutecznie absorbuje jakiekolwiek zakłócenia przepływu mocy podczas zmiany biegów. BMW i8 posiada elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną do 250 km/h, która może być osiągnięta i utrzymana, kiedy pojazd działa na samym silniku benzynowym. Zmienny rozkład mocy na przednią i tylną oś, zgodnie ze zmieniającymi się warunkami jazdy umożliwia pewne pokonywanie zakrętów.
Za pomocą dźwigni skrzyni biegów, kierowca może wybrać pozycję D w celu automatycznego wyboru biegu, lub też może włączyć tryb SPORT, który oferuje ręczny, sekwencyjny wybór biegów i jednocześnie zmienia ustawienia pojazdu i zawieszenia do bardzo sportowej jazdy. W trybie SPORT, silnik spalinowy i elektryczny działają na najbardziej agresywnych ustawieniach a reakcja na pedał gazu jest szybsza.W celu zachowania maksymalnego naładowania akumulatora tryb SPORT aktywuje również maksymalne odzyskiwanie energii podczas hamowania i jazdy wybiegiem: w tym celu generator silnika elektrycznego, który ładuje akumulator za pomocą energii kinetycznej, przełącza się na bardziej wydajne ustawienie. W tym samym czasie, czasy zmiany biegów są skrócone. Oczywiście BMW nie zapomniało o możliwości korzystania z trybu COMFORT i ECO.
Jeżeli komuś podoba się koncepcja ekologicznego samochodu sportowego, pozostało mu tylko poczekać na opublikowanie oficjalnych cen i przyszłoroczny debiut BMW i8 w salonach.