Więcej szczegółów i nowe zdjęcia Toyoty Corolli

Wygląd nowej Corolli nie jest tajemnicą. Obszerną galerię zdjęć auta prezentowaliśmy już miesiąc temu. Japończycy dorzucają do niej kilkadziesiąt nowych fotografii i szczegółowe informacje dotyczące gamy silnikowej

Oto nowy kit Toyoty

Nowe wcielenie Corolli upodobniło się do współczesnych modeli japońskiej marki. Ostro nakreślone nadwozie z charakterystycznym pasem przednim i wyraźne zaznaczone nadkola to elementy, które nie pozostawiają wątpliwości, z autem jakiej marki mamy do czynienia. Wnętrze zapożyczono z Aurisa, dodając kilka nowych elementów. To m.in. ozdobne, chromowane listwy i panel wykończony czarnym, połyskującym lakierem. Nowe wcielenie sedana jest o 8 cm dłuższe i o 1,5 cm szersze od poprzednika. Może też pochwalić się większym o 10 cm rozstawem osi. To oczywiście obietnica bardziej przestronnego wnętrza. Toyota chwali się, że w nowej Corolli odległość między przednimi a tylnymi siedzeniami jest największa w segmencie. Urósł również bagażnik, który teraz ma pojemność 462 litrów (obecnie 450 litrów).

W większości wersji, na liście wyposażenia standardowego dostępna będzie najnowsza odmiana systemu Toyota Touch 2 z funkcją Mirror Link (obraz ze smartfona przekazywany na wyświetlacz w konsoli centralnej), łączem Bluetooth i możliwością wyświetlania obrazu z kamery cofania. W standardzie wszystkie auta wyposażone będą m.in. w siedem poduszek powietrznych, system stabilizacji pojazdu (VSC) oraz asystenta ruszania na wzniesieniu (HAC). Lista opcji wzbogaci się o (po raz pierwszy dostępny w Corolli) system automatycznego parkowania (SIPA), a wybór skrzyń biegów powiększy się o bezstopniową przekładnię CVT. Przedstawiciele Toyoty zapewniają, że auto będzie się dużo lepiej prowadzić. To za sprawą skomponowanego od nowa zawieszenia oraz poprawionego układu kierowniczego.

Ile kosztują nowe Toyoty? Oto ceny wszystkich dostępnych w Polsce modeli

Silniki i wyposażenie

Paleta silników zawiera pięć opcji - jednego diesla i cztery wersje benzynowe: - 1.4 D-4D o mocy 90 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 205 Nm ma zużywać średnio 3,8 l oleju napędowego na 100 km, - 1.33 VVT-i - 99 KM, 128 Nm, 5,6 l/100 km, - 1.6 VVT-i - 122 KM, 154 Nm, 6,6 l/100 km lub 6,3 l/100 km ze skrzynią CVT, - 1.6 Valvematic - 132 KM, 160 Nm, 6 l/100 km, - 1.8 VVT-i - 140 KM, 173 Nm, 6,4 l/100 km.

Nowa Toyota Corolla dostępna jest w trzech wersjach wyposażenia: Live, Active i Lounge. Zamówienia na auto można składać od czerwca. Polskie ceny startują od 62 900 zł - to prawie o 2 tys. zł mniej niż odchodząca generacja modelu. Ceny wszystkich wersji auta znajdziecie tutaj: Nowa Toyota Corolla - cennik . Co na to konkurencja? Tutaj znajdziecie jej szczegółowe cenniki .

Więcej o: