Przypomnijmy, kabriolet został poddany identycznej kuracji odmładzającej jaką Audi przygotowało dla wersji coupe. Otrzymał zatem odświeżony, jednoczęściowy grill, przeprojektowane reflektory i zmienione tylne lampy, wykorzystujące wyłącznie diody LED. Wprawne oko zauważy też nowe aluminiowe obręcze kół oraz zmieniony dyfuzor w tylnym zderzaku.
Pod maską pracuje dobrze znane, wolnossące V8 o pojemności 4,2 litra, oferujące kierowcy moc 450 koni mechanicznych i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Potencjał silnika przekazywany jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem napędu quattro oraz siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Na osiągnięcie 100 km/h nowe cabrio potrzebuje 4,9 sekundy, a maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Na życzenie klienta Audi może nieco poluzować fabryczny kaganiec. Wtedy kabriolet będzie mógł mknąć z prędkością 280 km/h. Na potrzeby ekstremalnej wersji kabrioletu inżynierowie o 20 mm obniżyli zawieszenie i zainstalowali w aucie skuteczniejszy układ hamulcowy.
Podobnie jak poprzednia generacja modelu, nowe RS5 cabrio również otrzymało miękki dach. Otwiera się on i zamyka półautomatycznie, za pomocą przycisku. Zajmuje to odpowiednio 15 i 17 sekund, a operację można wykonać podczas jazdy, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h. Nawet po złożeniu, można się cieszyć całkiem przestronnym bagażnikiem. Dach zabiera tylko 60 z 380 litrów.
W Polsce Audi RS5 Cabriolet wyceniono na 434 970 zł. Póki co, brak szczegółowej listy wyposażenia standardowego. Wiemy jedynie, że za tę kwotę klienci otrzymają auto wyposażone między innymi w ksenonowe reflektory z diodowymi światłami do jazdy dziennej, podgrzewane przednie siedzenia i system wspomagania parkowania.
>> Ile kosztują inne modele Audi w polskich salonach? Wszystkie ceny znajdziesz tu <<