Retro-stylizowane nadwozie nie pozostawia zludzen, ze nowy Opel chce podebrac klientow Fiatowi 500. Napompowany przedni zderzak z oryginalnym grillem i duzymi, okraglymi swiatlami przeciwmglowymi, glebokie boczne przetloczenia i chromowane listwy wokol okien sprawiaja, ze maluch skutecznie wyroznia sie z obecnej gamie modelowej Opla. Uwage zwraca rowniez dach polakierowany w kontrastujacym do nadwozia kolorze oraz ciekawie rozwiazana konstrukcja tylnego slupka. Dzieki tym zabiegom, sylwetka auta zyskuje na lekkosci i szyku jednoczesnie.
Adam mierzy 3,7 metra dlugosci i 1,72 metra szerokosci, a rozstaw osi to 231 cm. W przedniej osi zastosowano kolumny MacPhersona, z tylu belke skretna. Auto wystepowac bedzie w trzech wersjach wyposazenia: Jam, Glam i Slam. Opel chwali sie, ze przygotowal dla klientow mnostwo dodatkow dajacych im ogromne mozliwosci personalizacji auta. Ciekawym dodatkiem jest na przyklad podswietlana podsufitka (podobne rozwiazanie znamy z Rolls-Royce'ow). Firma przygotowala tez dla Adama kilka oryginalnych wzorow aluminiowych obreczy kol, dostepnych w rozmiarze od 15 do az 18 cali.
Nic dziwnego, ze tak dobrze sie sprzedaja. Z takimi cenami...
Poczatkowo, Opel Adam bedzie oferowany z trzema silnikami benzynowymi do wyboru: 70-konnym 1.2 oraz jednostka 1.4 w wersji 87- i 100-konnej. Wszystkie one beda wspolpracowac z pieciostopniowa reczna skrzynia biegow. W przyszlosci game silnikowa wzbogaci kolejny motor benzynowy. Wiadomo o nim tylko tyle, ze bedzie korzystal z bezposredniego wtrysku paliwa oraz turbosprezarki, a moc bedzie przekazywana na kola za posrednictwem skrzyni o szesciu przelozeniach.
Opel Adam zadebiutuje podczas targow w Paryzu. Do europejskich salonow trafic ma we wrzesniu.
ZOBACZ TAKZE:
Opel buduje trzy nowe rodziny silnikow