...auto wygląda świetnie.
Wbrew pozorom, zaprojektowanie sedana na bazie już istniejącego hatchbacka nie jest prostą sprawą. O ile oczywiście nie chcemy, żeby tył samochodu wyglądał jak przeklejony z innego auta z pomocą "kropelki" (jak w przypadku pierwszej generacji Forda Focusa). Patrząc na pierwsze zdjęcia Astry sedan musimy przyznać, że styliści Opla odwalili kawał dobrej roboty. Sylwetka czterodrzwiowego kompaktu jest wyjątkowo proporcjonalna, a bagażnik świetnie komponuje się ze smukłym nadwoziem.
Astra sedan mierzy 465,8 cm długości, 181,4 cm szerokości i 147,6 cm wysokości, a rozstaw osi to 268,5 cm. Po otwarciu tylnej klapy klienci będą mieć do dyspozycji bagażnik o pojemności 460 litrów. Nie jest to może rekord w segmencie (Ford Focus oferuje 470 litrów, a Renault Fluence aż 530 litrów), ale i nie najgorszy wynik wśród kompaktowych sedanów (Chevrolet Cruze - 450 l, Mazda3 - 430 l).
>>> Ile kosztuje polski hit eksportowy? Sprawdź ceny Opla Astry <<<
Na początku, auto będzie można zamówić z jednym z siedmiu silników. Do wyboru będą cztery jednostki benzynowe (od 100 do 180 KM) i trzy diesle (od 95 do 130 kM). Na początku przyszłego roku w gamie pojawi się nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, należący do nowej rodziny SIDI Ecotec.
Auto będzie powstawać w Gliwicach, a zamówienia będzie można składać już w czerwcu. Pierwsze egzemplarze powinny zagościć w polskich salonach jeszcze we wrześniu. Póki co, ceny Astry sedan owiane są tajemnicą.
ZOBACZ TAKŻE: