Pod maską Fiesty ECOnetic pracuje silnik wysokoprężny 1.6 TDCi rozwijający moc 95 KM przy 4000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 205 Nm w zakresie 1750-3000 obr.min. Największą zaletą samochodu jest oczywiście spalanie. Do tej pory ekologiczna Fiesta paliła średnio 4,4 litra w ruchu miejskim, 3,2 l/100 km poza miastem i 3,6 l/100 km w cyklu mieszanym (95 g CO2 /km). Ford postanowił ulepszyć te wartości.
Już dotychczasowa Fiesta ECOnetic była dobrze przygotowana do skromnej konsumpcji. Posiadała zmienione sterowanie silnika, długie przełożenia skrzyni biegów, "zielone" opony, specjalny "pakiet" aerodynamiczny i obniżone zawieszenie.
Ulepszona Fiesta ECOnetic będzie teraz jeszcze bardziej eko. Moc silnika i moment obrotowy pozostały na niezmienionym poziomie, ale wyraźnie spadło zużycie paliwa. Jak tego dokonano? Stosując znane metody walki z nadmiernym apetytem. Dodano coraz bardziej powszechny system start-stop, system odzysku energii podczas hamowania, wskaźnik podpowiadający kiedy zmienić bieg oraz tryb "eko". Dodatkowo silnik wyposażono w układ selektywnej redukcji katalitycznej, ograniczający emisję szkodliwych tlenków azotu. Efekt to niższe spalanie, które w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 3,3 l/100 km (87 g CO2 /km).
Na rynkach europejskich Fiesta ECOnetic pojawi się w połowie roku. W Polsce "ekstremalne" wersje Fordów Fiesta nie figurują w cennikach. Nie można u nas kupić ani usportowionej Fiesty S (1.6 - 134 KM), ani ekologicznej Fiesty ECOnetic. Dostępne Fiesty TDCi (1.4 i 1.6) legitymują się średnim spalaniem na poziomie 4,1 l/100 km.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE: