Nowy model mierzy 431 cm długości i 147 cm wysokości, czyli jest o 5 cm dłuższy i 1 cm niższy od poprzednika. Chociaż zbudowany został na nowej płycie podłogowej, rozstaw osi nie zmienił się i wynosi 265 cm. Zwiększył się za to rozstaw kół - o 17 mm z przodu i 32 mm z tyłu.
Na większości europejskich rynków Cee'd dostępny będzie z czterema silnikami do wyboru: dwiema jednostkami benzynowymi (1.4 MPI 100 KM i 1.6 GDI 135 KM) i dwoma turbodieslami (1.4 WGT 90 KM oraz 1.6 VGT w dwóch wariantach mocy - 110 i 128 KM). W niektórych krajach, klienci będą mieli do wyboru także benzynowe 1.6 MPI o mocy 130 KM. Wszystkie silniki będą mogły współpracować z sześciobiegową skrzynią ręczną lub sześciostopniowym automatem. Silnik 1.6 GDI będzie również występował w tandemie z nową, dwusprzegłową skrzynią (DCT) o sześciu przełożeniach.
Niezależne zawieszenie nowego Cee'da (kolumny MacPhersona z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu) ma gwarantować idealny kompromis pomiędzy świetnym prowadzeniem a komfortem, potęgowanym przez doskonale wyciszoną kabinę. Chociaż rozstaw osi się nie zmienił, we wnętrzu kompaktowej Kii projektantom udało się wygospodarować nieco więcej miejsca dla pasażerów. Osoby podróżujące na przednich fotelach mają teraz o 12 mm więcej miejsca nad głową i 21 mm więcej przestrzeni na nogi, natomiast pasażerowie z tylnej kanapy zyskali symboliczne 5 mm na wysokości barków. Powiększył się również bagażnik, który teraz ma pojemność 380 litrów (o 40 litrów więcej niż u poprzednika).
Kia chce, by nowy Cee'd nie kojarzył się już z tanim autem z niższej półki. Dlatego też, oprócz gruntownego przeprojektowania kabiny, styliści przygotowali nowe, dużo lepszej jakości materiały. Klienci będą też mogli skorzystać z szerokiego wachlarza dedykowanych dodatków, takich jak detale wykonane z aluminium czy klimatyczne podświetlenie kabiny diodami. Na liście wyposażenia będzie można znaleźć, m.in. LED-owe światła do jazdy dziennej, zaawansowane reflektory ksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów, panoramiczny dach, dwustrefową, automatyczną klimatyzację i podgrzewane fotele.
Nowy Cee'd ma być prymusem w dziedzinie bezpieczeństwa. Auto oferowane będzie z sześcioma poduszkami powietrznymi i długą listą elektronicznych "wspomagaczy", m.in.: ABS, ESP i BAS, systemem zapobiegającym staczaniu się ze wzniesienia czy systemem stabilizacji pojazdu. Osoby mniej wprawne w parkowaniu, będą mogły zamówić auto wyposażone w system PPAS, czyli elektronicznego asystenta parkowania równoległego.
Nowy Cee'd będzie produkowany w słowackich zakładach w Żylinie. Do europejskich salonów powinien trafić przed końcem pierwszej połowy roku.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: