Niezależne zawieszenie hamulce tarczowe, centralnie ulokowany silnik V12 gwarantowały oszałamiające jak na te czasy wrażenia. Przeznaczoną do jazdy po publicznych drogach Miurę można było rozpędzić się do 290 km/h. Produkcja Miury została zakończona na 765 egzemplarzach. Tylko 150 z nich to podrasowane modele SV z silnikami o mocy 385 KM. SV zadebiutowało w 1971 roku podczas genewskiego salonu. Samochód miał poprawione zawieszeni, oryginalne koła Campagnolo, wentylowane tarcze hamulcowe i szperę ZF. Jeden z takich egzemplarzy z 1972 roku, kompletnie odbudowany z przebiegiem 160 km właśnie został wystawiony na sprzedaż. To propozycja dla ludzi z rzeczywiście wielkimi portfelami. Przewidywana cena samochodu najprawdopodobniej przekroczy milion dolarów. Trzeba się spieszyć, bo czasu zostało niewiele. Aukcja odbędzie się już 26 października w Londynie.
Szczepan Mroczek
ZOBACZ TAKŻE: