Więcej o nowej Zafirze Tourer pisaliśmy kilka miesięcy temu. Zwyczajem Opla, model będzie sprzedawany równolegle ze "starą" Zafirą II. Do salonów trafi w czterech wersjach wyposażenia: Enjoy, Cosmo, Business Edition i Sport. Na starcie lista silników obejmie dwie jednostki benzynowe - wolnossący silnik 1.8 (115 KM) i turbodoładowany 1.4 (120 KM) - a także 2-litrowy turbodiesel w trzech wersjach mocy (110, 130 i 165 KM). Mocniejsze wersje wyposażone są seryjnie w układ start-stop.
Najtańsza Zafira Tourer Enjoy z leciwym, 1,8-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 115 koni to wydatek 82 400 zł. Dla porównania, topowa odmiana Sport z tym samym motorem kosztuje 88 300 zł. Za nieznacznie mocniejszą wersję Enjoy, napędzaną turbodoładowanym benzyniakiem o pojemności 1,4 litra i mocy 120 KM, trzeba zapłacić 87 400 zł. 2-litrowy turbodiesel o mocy 130 koni kosztuje co najmniej 97 800 zł, a 165-konna odmiana Cosmo - 110 900 zł.
Wnętrze nowej Zafiry umeblowano siedmioma fotelami. Siedzenia w drugim rzędzie przesuwają się w zakresie 21 cm (opcjonalnie 28 cm), a pakiet Lounge Seating umożliwia przekształcenie środkowego miejsca w podłokietnik i przysunięcie skrajnych foteli bliżej siebie.
Opel Zafira Tourer kusi bogatym wyposażeniem opcjonalnym, m.in. adaptacyjnym tempomatem, inteligentnym systemem oświetlenia, systemem monitorowania martwego pola, układem rozpoznawania znaków i hamowania w razie niebezpieczeństwa kolizji czy asystentem parkowania.
Każda Zafira Tourer będzie objęta "dożywotnią" gwarancją Opla, ograniczoną przebiegiem 160 tys. km. Pierwsze egzemplarze pojawią się na drogach na początku 2012 roku.
Marcin Sobolewski