Nadjeżdża VW Golf VII

Siódma generacja Golfa chce znowu wyznaczać klasowe standardy. Na jej (i nie tylko) potrzeby Niemcy zaprojektowali nową płytę podłogową

Brytyjski "Auto Express" zdradza, jak mógłby wyglądać kolejny Volkswagen Golf. Auto zadebiutuje za rok, podczas salonu samochodowego w Paryżu. W przeciwieństwie do VI generacji - zwanej przez niektórych Golfem 5,5 - "siódemka" skorzysta z nowej, modułowej płyty podłogowej (MQB), która w pierwszej kolejności posłuży do budowy najnowszego Audi A3. Dłuższy rozstaw osi ma zaowocować dodatkową przestrzenią w kabinie. Niemcy chcą na równi konkurować z bardziej przestronnym Focusem czy Megane.

Nadzorowana przez Waltera de Silvę stylizacja hatchbacka wciąż reprezentuje konserwatywny nurt i pozostaje wierna szerokiemu słupkowi C. Bardziej śmiałe przetłoczenia nadwozia oraz dynamicznie stylizowany przedni pas to ukłon w stronę młodszych klientów.

Kompaktowy hatchback z Wolfsburga zapoczątkuje całą rodzinę wersji nadwoziowych. Z czasem dołączy do niego podwyższony Golf Plus, kombi Variant, minivan Touran, coupe Scirocco, SUV Tiguan, a także sportowy sedan CC, kabriolet z miękkim dachem oraz coupe-kabriolet Eos.

W trosce o niższe zużycie paliwa w mieście, każdy Golf seryjnie otrzyma system start-stop.

Pod maską bez rewolucji. Paletę benzyniaków otworzy motor 1.2 TSI w dwóch wersjach mocy (85 i 105 koni). Mocniejszy wariant 1.4 TSI wygeneruje 125 lub 150 KM, a z oferty wypadnie odmiana Twincharger. Do napędu Golfa GTI posłuży z kolei 2-litrowy silnik TSI o mocy 220 koni. Jeszcze więcej emocji? Niemcy wypuszczą również 300-konną "erkę" z napędem na cztery koła (Haldex).

Dla zwolenników diesli przygotowano motory 1.6 TDI (90 i 105 KM) oraz 2.0 TDI (140 i 170 KM). Poza najsłabszą jednostką, każda będzie mogła współpracować z dwusprzęgłową skrzynią DSG. W planach są także "zielone" wersje - "miękka" hybryda (motor elektryczny wspomaga silnik spalinowy, ale sam nie bierze się za napędzanie samochodu), hybryda z "wtyczką" oraz elektryczny Golf z przydomkiem e_BlueMotion.

Lista wyposażenia modelu wzbogaci się o rozwiązania z aut konkurencji i droższych Volkswagenów: kamerę rozpoznającą znaki drogowe, asystent martwego pola, adaptacyjny tempomat, układ zapobiegający kolizjom przy niskich prędkościach oraz dostęp do internetu.

Marcin Sobolewski, źródło: "Auto Express"

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Golf GTI do lansu

Używany VW Passat B5

Volkswagen Passat - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.