• Link został skopiowany

Przestali składać swoje auta w Polsce, ale nowe salony wciąż otwierają

Leapmotor zakończył montaż samochodu T03 w Tychach. Choć ze śląskich zakładów chiński maluch już więcej nie wyjedzie, nie oznacza to wcale, że przestanie być dostępny w sprzedaży. Auta teraz będą trafiać do Polski z Chin. Sieć dealerska rośnie i liczy już 13 punktów sprzedaży.
Leapmotor T03. Chiński samochód elektryczny składany w Polsce
Tomasz Okurowski

Leapmotor nie składa już swoich aut w tyskich zakładach Stellantis, za to przy salonach francusko-włosko-amerykańskiego koncernu otwiera swoje autoryzowane punkty sprzedaży oraz serwisy. Chińska marka mająca w ofercie 3 modele samochodów, zwiększa swoją obecność w Polsce.

Zobacz wideo

13 punktów sprzedaży Leapmotor 

Leapmotor sprzedaż pojazdów w naszym kraju rozpoczął z końcem lutego bieżącego roku, zaczynając z 6 punktami dealerskimi i serwisami. Teraz salony funkcjonują już w 13 lokalizacjach: Białymstoku, Bydgoszczy, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie, Bielsko-Białej, Jamnicay k. Stalowej Woli, Kaliszu, Katowicach, Olsztynie oraz Płocku. Do klientów trafiło już ponad 50 egzemplarzy aut Leapmotor.

Trzy samochody w ofercie

  • Leapmotor T03 - cena 84 900 zł
  • Leapmotor C10 EV - cena 163 200 zł
  • Leapmotor C10 Range-Extended EV - cena 163 200 zł
Autoryzowany punkt sprzedaży oraz serwis samochodów Leapmotor
Autoryzowany punkt sprzedaży oraz serwis samochodów Leapmotor Fot. Stellantos

Leapmotor T03 to samochód w pełni elektryczny. W Polsce kosztuje 84 900 zł. Za sprawą programu rządowych dopłat NaszEauto, po uzyskaniu maksymalnego dofinansowania, cena może spaść nawet do 44 900 zł. Pięciodrzwiowy maluch segmentu A oferuje zasięg 265 km na pełnym ładowaniu (wg WLTP). Pojazd jest wyposażony w akumulator o pojemności 37,3 kWh. Zamontowany na przedniej osi silnik rozwija moc 95 koni mechanicznych. Nie ma w ofercie wyboru wersji ani wariantu napędu. Standard wyposażenia jest jeden i zawiera bardzo dużo pozycji wpływających na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Lista zawiera m.in.: automatyczny hamulec postojowy + Auto Hold, klimatyzację z regulacją elektroniczną, kierownicę obszytą skórą ekologiczną, fotel kierowcy z regulacją wysokości, elektryczną regulacja szyb przednich i tylnych, centralny ekran dotykowy, łączność Bluetooth, czujniki parkowania z tyłu, kamerę cofania czy panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną roletą. 

Leapmotor C10 jest elektrycznym SUV-em segmentu D. Cena samochodu w wersji Style wynosi 163 200 złotych. W programie dopłat NaszEauto z maksymalnym dofinansowaniem cena potrafi spaść do 123 200 zł. SUV mierzy 4739 mm długości, 1900 mm szerokości i 1680 mm wysokości, przy rozstawowi osi wynoszącym 2825 mm. Wyposażony w litowo-jonową baterię o pojemności 70 kWh, oferuje zasięg na poziomie 420 km (wg WLTP). Umieszczony z tyłu synchroniczny silnik elektryczny o mocy 160 kW (218 KM), pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 7,5 s. Maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) wynosi 83 kW i umożliwia uzupełnienie energii od 30 do 80 proc. w 30 minut. Ładowarka pokładowa prądu przemiennego ma moc 6,6 kW. Wyposażenie samochodu jest bogate już w wyjściowej wersji Style. Odmiana Design kosztuje 169 575 zł.

Leapmotor C10 Range-Extended EV z ceną 163 200 zł kosztuje tyle samo, co wariant elektryczny. C10 REEV oferuje napęd, który eliminuje obawy związane z zasięgiem. SUV jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 158 kW (215 KM) oraz silnik spalinowy o pojemności 1.5 litra i mocy 82 KM. Akumulator o pojemności 28,4 kWh zapewnia zasięg elektryczny wynoszący 145 km (WLTP), a całkowity zasięg w trybie hybrydowym łącznie przekracza 970 km, przy zużyciu benzyny na poziomie 0,4 l/100 km. Technologia REEV oferuje trzy tryby ładowania akumulatora: ładowanie prądem stałym (DC) z sieci energetycznej, ładowanie prądem zmiennym (AC) pobieranym również z zewnętrznej sieci oraz ładowanie prądem stałym z pokładowego generatora energii elektrycznej. Generator prądu zastosowany w modelu C10 REEV umożliwia szybkie ładowanie akumulatora trakcyjnego prądem stałym (DC) z mocą nawet 65 kW, co pozwala na bieżące doładowanie baterii. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Leapmotor na targach 101st Brussels Motor Show Brussels Motor Show 2025
Leapmotor na targach 101st Brussels Motor Show Brussels Motor Show 2025 Fot. Rafał Mądry
Więcej o: