BYD ATTO 2 to niewielki SUV o kompaktowych rozmiarach. Auto liczy 4310 mm długości, 1830 mm szerokości i 1675 mm wysokości. Rozstaw osi pojazdu wynosi 2620 mm. Ilość przestrzeni we wnętrzu jest spora. Bagażnik mieści 400 litrów. Chińczycy mówią o wyrazistym designie. I trzeba przyznać, że nadwozie auta rzeczywiście prezentuje się nowocześnie. Kluczowe jest jednak to, że ukrywa też pierwszą z innowacji. Jest nią konstrukcja typu Cell-to-Body.
Nowy BYD jest napędzany za pomocą silnika elektrycznego o mocy 177 koni mechanicznych. Moment obrotowy wynosi 290 Nm. SUV przyspiesza do 100 km/h w 7,9 sekundy. Maksymalnie rozwija 160 km/h. Elementem układu napędowego ATTO 2 jest bateria Blade o pojemności 45,12 kWh. W cyklu mieszanym gwarantuje ona 312 km zasięgu. W mieście możliwy do pokonania dystans rośnie do 463 km.
Na czym polega bateria typu Blade? Jako materiał katodowy wykorzystuje fosforan litu i żelazo. To daje akumulatorowi odporność na wysokie temperatury i uszkodzenia mechaniczne. Oznacza też wyższą odporność na cykle ładowania i minimalizuje utratę pojemności baterii w toku eksploatacji.
BYD ATTO 2 obsługuje szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 65 kW. Dzięki temu ładowanie w zakresie od 10 do 80 proc. trwa tylko 37 minut. Standardowa trójfazowa ładowarka prądu przemiennego o mocy 11 kW pozwala na pełne naładowanie pojazdu od 0 do 100 proc. w ciągu 5,5 godziny.
Nowy elektryk z Chin jest już dostępny w Polsce. BYD oferuje ATTO 2 w dwóch wersjach. Model Active został wyceniony na 129 900 zł. Za wersję Boost trzeba zapłacić 141 000 zł. Obydwie ceny nie zawierają możliwości starania się o dofinansowanie z programu NaszEauto. Gdyby kierowcy udało się skorzystać z maksymalnego progu dotacji, miałby szansę obniżyć wartość zakupu nawet o 40 tys. zł. To by oznaczało, że cennik ATTO 2 zacząłby startować od kwoty 89 900 zł. Blisko 90 tys. zł za elektrycznego SUV-a to więcej niż atrakcyjna kwota.
Bazowa wersja BYD ATTO 2 bez żadnej dopłaty otrzymuje m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, 8,8-calowy ekran w miejscu zegarów, panoramiczne okno dachowe, fotele ze skóry wegańskiej, kamerę cofania, aktywny tempomat, tylne czujniki parkowania, 6-głośnikowy system audio czy pokładowy infotainment ze sterowaniem głosowym budzonym komendą "Hi, BYD". System multimedialny o bazowej przekątnej ekranu na poziomie 10,1 cala potrafi jednak więcej. BYD zapewnia obsługę aplikacji takich jak Spotify, YouTube, Zoom i Amazon Music. Jest również w stanie odbierać aktualizacje "over the air" (OTA).
Dopłata na poziomie 11 100 zł do wersji Boost sprawia, że lista wyposażenia seryjnego poszerza się m.in. o elektrycznie obracany ekran o przekątnej 12,8 cala, 8-głośnikowy system audio, kamerę 360 stopni i przednie czujniki parkowania oraz podgrzewane przednie fotele i kierownicę.