Renault Rafale wycenione w Polsce. Napęd E-Tech full hybrid i dwie wersje wyposażenia

Renault Rafale zostało wprowadzone do polskiej oferty. Zupełnie nowy SUV coupe francuskiej marki otrzymał napęd E-Tech full hybrid drugiej generacji i jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia. Cena wariantu Techno startuje od 192 900 zł, a Esprit Alpine kosztuje 210 900 zł.

Renault przechodzi do ofensywy w segmencie D, gdzie po wprowadzeniu modelu Espace pojawia się teraz kolejny przedstawiciel. To dynamiczny SUV coupe – model Renault Rafale. Auto mierzy 4,71 m długości, 1,86 m szerokości i 1,61 m wysokości, a za bazę do budowy posłużyła platforma CMF-C/D. Pojazd otrzymał dynamiczny design, a spore rozmiary są gwarancją dużej przestrzeni wewnątrz. Pomimo sylwetki samochodu typu coupe, przestrzeń nad głową z tyłu (odległość od siedziska do dachu) wynosi 880 mm. Przy rozstawie osi sięgającym 2,74 m można też liczyć spory bagażnik o pojemności 630 l. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Tylko hybrydowy napęd

Samochód wykorzystuje napęd E-Tech full hybrid drugiej generacji. Silnik hybrydowy legitymujący się mocą 200 KM to połączenie benzynowej jednostki 1.2 Turbo z dwoma silnikami elektrycznymi. Do tego dochodzi wielotrybowa automatyczna skrzynia biegów przekazująca napęd na przednią oś. Z tego układu korzystają modele Espace i Austral. Renault informuje o zasięgu Rafale wynoszącym do 1100 km i średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,7 l/100 km. Dopiero pod koniec 2024 roku ofertę uzupełni napęd E-Tech 4x4 o mocy 300 KM. Wersja ta otrzyma dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi i będzie korzystać ze specjalnych ustawień podwozia.

Renault Rafale - cena w Polsce

Na rynek w pierwszej kolejności zostają wprowadzone dwie maksymalnie dopakowane wyposażeniem wersje. Odmiana Techno kosztuje 192 900 zł, a Techno z systemem 4Control Advanced 199 900 zł. Wersja Esprit Alpine kosztująca 210 900 zł charakteryzuje się m.in. bardziej drapieżnym wyglądem oraz tapicerką z Alcantary i innym wykończeniem kabiny, a także od razu zawiera system 4Control Advanced. Dla przypomnienia, układ ten oznacza cztery koła skrętne co zapewnia znaczną poprawę zwrotności podczas jazdy po mieście lub pokonywania zakrętów z większą prędkością.

Skąd wzięła się nazwa Rafale

Inspiracją do wyboru nazwy była chlubna przeszłość Renault w dziedzinie aeronautyki. Trzeba cofnąć się w czasie aż do początku XX wieku, by zrozumieć, co łączy Renault z lotnictwem. W owym czasie Renault było pionierem w dziedzinie produkcji silników spalinowych do samochodów, ale również do pociągów (tzw. Autorail) i do samolotów. W roku 1933 Renault kupiło Caudron, firmę produkującą samoloty – w ten sposób powstała spółka Caudron-Renault. Wszystkie samoloty nosiły nazwy wiatrów. Jednomiejscowy samolot sportowy C460, zaprojektowany z myślą o biciu rekordów, w 1934 roku stał się modelem Rafale, który osiągnął prędkość 445 km/h. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.