Ile kosztuje nowy Fiat z Polski? Fabryka w Tychach pracuje już pełną parą

Mamy nowego polskiego Fiata. W tyskim zakładzie na dobre wystartowała produkcja modelu 600. Auto wchodzi zatem do polskich cenników marki. Ile trzeba zapłacić za włosko-polskiego crossovera? Na razie tanio nie jest. Na razie...

Fabryka Stellantis w Tychach rozkwita. Najpierw na jej liniach pojawił się Jeep Avenger. Teraz przyszedł czas na bratni model od Fiata. Produkcja modelu 600e ruszyła. Marka zaczęła zatem zbierać zamówienia na crossovera segmentu B w polskich salonach.

Zobacz wideo Wjechał TIR-em na deptak w Zielonej Górze. Tak pokierowała go nawigacja [źródło: Lubuska Policja]

Nowy Fiat 600e. Napęd, zasięg, dane techniczne

Jednego Fiatowi 600e odmówić się nie da. Ma tyle samo uroku, co klasyczna Pięćsetka. Być może crossover otrzymał nieco protekcjonalne spojrzenie, mimo wszystko prezentuje się nowocześnie i okazuje się wyjątkowo zgrabny. W nazwie modelu nie bez przyczyny pojawiła się litera e. Nowy Fiat jest bowiem samochodem elektrycznym. Napęd? Wprawianiem w ruch nadwozia o długości 4,17 m zajmuje się motor o mocy 156 KM. Auto przyspiesza do 100 km/h w 9 s.

Sercem układu napędowego jest bateria litowo-jonowa o pojemności 54 kWh. Nowy 600e może pokonać ponad 400 km w cyklu mieszanym i dodatkowe 200 km w cyklu miejskim według normy WLTP. Zapasy prądu można uzupełniać z mocą dochodzącą do 100 kW. Użycie tak mocnej ładowarki sprawia, że ładowanie do 80 proc. pojemności baterii zajmuje tylko 30 minut.

Fiat 600e. Nowe Seicento z PolskiFiat 600e. Nowe Seicento z Polski Tomasz Okurowski

Ile kosztuje nowy Fiat 600e?

Wystartowały zamówienia, a więc poznaliśmy ceny nowości Fiata. I jedno jest pewne. 600e korzysta z napędu elektrycznego. Tanio zatem nie będzie! Za bazowego crossovera segmentu B w polskim salonie trzeba zapłacić co najmniej 165 tys. zł. W ramach wersji (RED) kierowca otrzyma m.in. 10,25-calowy system multimedialny, ekran w miejscu zegarów, automatyczną, jednostrefową klimatyzację, reflektory LED z przodu i tyłu, czujniki parkowania z tyłu czy 16-calowe felgi stalowe. Kolejnym poziomem wyposażenia będzie La Prima. W tym przypadku jednak kwota zapisana w cenniku rośnie do 190 tys. zł.

Fiat 600e La Prima bez dopłaty otrzymuje m.in. ładowarkę indukcyjną do telefonu, czujniki parkowania z przodu i tyłu wraz z kamerą cofania, automatycznie unoszoną klapę bagażnika, 18-calowe felgi aluminiowe, fotel kierowcy z automatyczną regulacją i tapicerkę ze skóry ekologicznej.

Nowy Fiat 600 HybridNowy Fiat 600 Hybrid Fot. Tomasz Okurowski

Fiat 600 wkrótce otrzyma silnik spalinowy i stanie się tańszy

Samochody elektryczne nie są masowo kupowane w Polsce. Czy obecność w cenniku wyłącznie wersji 600e oznacza, że kierowcy poszukujący auta spalinowego muszą odpuścić zakup Fiata? Na razie tak. W tym roku to ma się jednak zmienić. Bo Włosi zapowiedzieli również wersję hybrydową. Pod maskę polskiego Fiata trafi bowiem 1,2-litrowy silnik benzynowy sparowany z blisko 29-konnym elektrykiem. 3-cylindrowy spalinowiec zaoferuje 100 KM.

Układ napędowy Fiata 600 Hybrid będzie się składał z 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego i 6-biegowej elektrycznej przekładni dwusprzęgłowej. To z przekładnią zintegrowany będzie silnik elektryczny, a także falownik.

Hybrydowy Fiat 600 oznacza jedno. Cennik modelu będzie zaktualizowany i przede wszystkim otrzyma bardziej racjonalną wartość początkową. Zakładając, że hybrydowa Sześćsetka będzie, identycznie jak bratni Avenger, kosztować co najmniej 116 tys. zł, auto stanie się bardziej przystępne. To z kolei może tylko spotęgować jego rynkowy sukces.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.