Fiat rzuca wyzwanie Toyocie Hilux. Tak. Włosi mają odpowiedź na światowy bestseller

Globalna ofensywna. Takiego określenia używa Fiat przy okazji premiery zupełnie nowego modelu Titano. Włosi na celownik wzięli światowy bestseller czyli Toyotę Hilux. By przygotować się do rywalizacji prototypy sprawdzono w różnych miejscach świata. Czy tyle wystarczy, by zjednać klientelę?

Jak mierzyć się z Toyotą Hilux? Przede wszystkim trzeba się porządnie przygotować. Stąd decyzja menedżerów Fiata, by prototypy sprawdzać w różnych miejscach. Fiat wspomniał w pierwszym materiale prasowym, iż nowy pikap (mam świadomość, że przynajmniej część czytelników jest bardziej przywiązana do słowa pick-up) Titano to wielofunkcyjny pojazd, który ustanawia nowe standardy w zakresie odporności, ładowności i dużych możliwości terenowych. Miarą wytrzymałości stały się zatem bezdroża Algierii. W przypadku możliwości terenowych wyznacznikiem stała się zaś Brazylia.

Zobacz wideo Europejskie premiery Toyoty. Toyota PROACE MAX. Największy dostawczak japońskiej marki. Auto ze znaczkiem "Made in Poland"

Przedstawiciele Fiata wspominają o globalnej ofensywnie. A jak ją zdefiniować? Cóż Fiata Titano nie zobaczymy w salonach w Europie, krajach Azji czy Ameryce Północnej. Globalna ofensywa we włoskim wydaniu oznacza rynki Afryki i Ameryki Południowej. Za to tam, gdzie zabrakło Fiata są jego techniczni krewniacy.

Od Kaicene po Titano

Okazuje się, że włoski pikap ma krewniaków w Afryce i w Azji (a nawet w Ukrainie). Fiat Titano niestety nie jest zupełnie nową konstrukcją. Co równie ważne nie jest nawet konstrukcją opracowaną przez Włochów od podstaw. Fiat skorzystał z dobrodziejstwa obecności w koncernie Stellantis i sięgnął po pikapa Peugeot Landtrek. A co zrobili Francuzi z Peugeot? Nie jest szczególną tajemnicą, że Peugeot Landtrek powstał dzięki kooperacji z chińską firmą Changan. I to Changan jako pierwszy zadebiutował na rynku. Cała historia nowych włoskich i francuskich pikapów zaczyna się zatem od samochodu znanego pod nazwami Kaicene F70 i Changan F70. Ot, kolejny przykład globalizacji i tego, że chińskie konstrukcje znajdziemy także z logo zagranicznych producentów o długiej tradycji.

W przeciwieństwie do chińskiego pierwowzoru Francuzi sięgnęli po udanego włoskiego diesla o mocy 180 KM (2.2 l Multijet 3 znany m.in. z Fiata Ducato i nowej Toyoty Proace Max). Będzie on również dostępny w Titano (równolegle z chińskim dieslem 1.9 l o mocy 150 KM). Auto na rynki Ameryki Południowej będzie w ramach lokalnej produkcji w zakładach w Urugwaju.

Fiat TitanoFiat Titano Fiat. Materiały producenta

Ponad 5 m długości

Fiat Titano trafi na rynek w dwóch wersjach nadwoziowych (bez względu na kabinę samochód mierzy 5,3 m długości a rozstaw osi 3,18 m). Podstawowa to pojedyncza kabina z miejscem dla dwóch osób. Nie zabraknie także wersji pięcioosobowej, czyli wydłużonej tzw. podwójnej kabiny.

Włosi nie skąpili na wyposażeniu. Na liście znajdziemy takie elementy jak cyfrowy kokpit, asystent jazdy z przyczepą, tempomat, wspomaganie przy zjazdach i podjazdach, radio multimedialne z ekranem 10", porty USB, zestaw głośnomówiący Bluetooth czy kierownicę obszytą skórą. W najlepszych wersjach nie poskąpiono nawet na aluminiowych felgach 18" czy zderzakach lakierowanych w kolorze nadwozia.

Znane są pierwszy ceny. Cennik w Algierii zaczyna się od kwoty 3,6 mln dinarów. W przeliczeniu na złotówki oznacza to 110 tys. zł

Więcej o:
Copyright © Agora SA