On wciąż żyje i kusi promocjami. Ile kosztuje teraz nowy Ford Focus? Sprawdzamy

Ford Focus żyje i ma się dobrze. Niegdysiejszy lider segmentu C nadal jest oferowany przez dealerów w Polsce, a do tego ma naprawdę ciekawe ceny. Marka oferuje na samochód 17 tys. zł rabatu. A do tego proponuje 5 wersji wyposażenia i 4 silniki.

O fabrycznie nowych samochodach opowiadamy również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.

Ford zadecydował. Nie ma zamiaru kontynuować historii modelu Focus w Europie. Zanim jednak auto zniknie z salonów, amerykańska marka chce dokończyć cykl produkcyjny czwartej generacji. A to oznacza, że auto cały czas jest dostępne w sieci dealerskiej. Co więcej, aktualnie jest oferowane z rabatem dochodzącym do 17 tys. zł.

Zobacz wideo Pościg za 30-letnim kierowcą Forda Transita. W jego kieszeni policjanci znaleźli amfetaminę

Ford Focus IV ma 5 lat i nadal wygląda dobrze

Ford Focus IV zadebiutował na rynku europejskim w kwietniu 2018 r. Zalety? Ma naprawdę ciekawą linię nadwozia z mocno wyciągniętym do przodu, ale i sportowym przodem czy delikatnie przysiadniętym tyłem. Linia boczna obniża się, idąc w kierunku klapy bagażnika. Kompaktowy Ford ma tak naprawdę tylko jedną słabość. Jest nią mały bagażnik. Hatchback oferuje tylko 375 litrów. To mizerny wynik na tle konkurencji. Kombi całe szczęście poprawia go aż do 608 litrów.

Ile kosztuje najtańszy, nowy Ford Focus w Polsce?

Najtańszy Ford Focus w Polsce kosztuje obecnie 118 tys. zł. Po cenie standardowej kierujący musiałby zapłacić 131 tys. zł. Kwota wydaje się wysoka? Raczej tak. Tyle że aktualny cennik startuje od wersji Titanium i 125-konnej, lekkiej hybrydy opartej na układzie napędowym 1.0 EcoBoost. Jeżeli chodzi o listę wyposażenia, kierowca znajdzie na niej m.in.:

  • 13,2-calowy ekran multimedialny z nawigacją satelitarną,
  • automatyczną, dwustrefową klimatyzację,
  • tempomat,
  • system utrzymywania pasa ruchu,
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • czujnik deszczu.

1.0 EcoBoost Hybrid z 6-biegową skrzynią manualną przyspiesza do 100 km/h w 10,2 sek. Średnie spalanie tego auta według deklaracji producenta nie powinno przekraczać 5,6 litra na każde 100 km. Wynik wydaje się zatem więcej, niż optymalny.

Nowy Ford Focus. Cennik i ciekawe wersje

W cenniku Forda Focusa można odnaleźć co najmniej kilka ciekawostek. Kupujący powinien zwrócić uwagę m.in. na fakt, że:

  • dopłacając 2,5 tys. zł do standardowej wersji specyfikacja rośnie do wariantu Titanium X. To już oznacza np. bezprzewodową ładowarkę do smartfona, kamerę cofania, bezkluczykowy dostęp do auta czy lusterka z LED-owym oświetleniem. Warto zatem dopłacić!
  • dopłata do nadwozia typu kombi w każdej wersji wynosi 3000 zł. To rozsądna suma.
  • w palecie pojawia się także lekka hybryda o mocy 155 koni sparowania z przekładnią Powershift. Ta mocno poprawia osiągi pojazdu, pozostawiając na podobnym poziomie spalanie. Za model Titanium X w tym przypadku trzeba zapłacić minimum 134 950 zł.
  • Focus może być sportowy! Ford oferuje motor 2.3 EcoBoost o mocy 280 koni. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,8 sek. Jest oferowane z przekładnią manualną i automatyczną. ST X napędzany tym motorem kosztuje co najmniej 167 280 zł.
  • w palecie jest nawet miejsce dla diesla. 115-konny motor 1.5 EcoBlue być może nie jest demonem prędkości, ale spala średnio tylko 5,2 litra oleju napędowego. Przynajmniej tak deklaruje producent. Diesel jest dostępny od wersji Titanium X i kosztuje co najmniej 134 950 zł.
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.