Renault Arkana o wyglądzie wyżej zawieszonego nad ziemią coupe, to auto pozycjonowane w segmencie C-SUV. Model ten za sprawą ciekawego wyglądu, obszernej kabiny i uniwersalnego charakteru zdobył sympatię klientów i jest często spotykany na polskich drogach. Modernizacja przede wszystkim objęła uproszczenie gamy dostępnych wersji, wyposażenie jest teraz bogatsze, a zmiany w stylistyce są jedynie symboliczne. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
Oferta finansowania dla klienta indywidualnego Easy Box wynosi od 1199 zł brutto miesięcznie bez wkładu własnego. W ofercie dla firm minimalna miesięczna rata wynosi 1264 zł netto. Odmłodzone Renault Arkana wchodzi do sprzedaży w Polsce z ofertą 3 lat dodatkowej ochrony pogwarancyjnej za 999 zł oraz ubezpieczeniem za 1,9 proc. Samochody będą dostępne w salonach w połowie grudnia bieżącego roku.
Wersja evolution zawiera w standardzie nawigację wbudowaną w system multimedialny Renault EASY LINK, który posiada funkcję bezprzewodowego połączenia ze smartfonami z systemem Android Auto i Apple CarPlay. Cyfrowy, kolorowy 7-calowy ekran na panelu zegarów ma znacznie większą powierzchnię użytkową niż dotychczas.
W wersji techno Arkana wyróżnia się nie tylko wykończeniem zderzaka listwą F1 w kolorze nadwozia, lecz także obręczami kół montowanymi poprzednio w wersjach R.S. Line i E-Tech Engineered oraz ekranem zegarów TFT o przekątnej 10,25 cala.
Wersja esprit Alpine odznacza się sportowym stylem. Cechą charakterystyczną są ażurowe 19-calowe felgi i czarne elementy nadwozia. Aerodynamikę tylnej klapy dodatkowo może poprawić nowy spojler dostępny w ofercie akcesoryjnej, którego podwójne wycięcie przypomina przetłoczenia dachu. W kabinie fotele posiadają skórę ECO TEP, składającą się w 10 proc. z surowców naturalnych, a także ekologiczną Alcantarę. Płaty drzwi i kierownica ozdobione są niebiesko-biało-czerwonymi przeszyciami. W aucie zastosowano dźwignię zmiany biegów typu „e-shifter".
Oferta silnikowa obejmuje poprzednio oferowane jednostki: mild hybrid 140 KM i 160 KM oraz E-Tech full hybrid 145 KM. Dwa pierwsze silniki to benzynowe jednostki 1.3 TCe z układem mild hybrid 12V w dwóch wariantach mocy, łączone z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC.
Hybrydowy napęd E-Tech łączy dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG o mocy 18 kW) z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem spalinowym o pojemności 1.6 litra o mocy 69 kW (94 KM). Motor współpracuje z inteligentną, wielotrybową skrzynią biegów ze sprzęgłem kłowym i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh. Ruszanie z miejsca zawsze odbywa się w trybie elektrycznym. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.