Opel Astra Electric e156 54 kWh - tak dokładnie nazwana została elektryczna odmiana kompaktowego hatchbacka pozwalającego na lokalnie bezemisyjną jazdę. Pojazd w polskim cenniku występuje w jednej wersji wyposażenia GS kosztującej 197 500 zł. Dla porównania podstawowa Astra z silnikiem 1.2 Turbo 110 KM połączonym z manualną skrzynią biegów kosztuje 109 800 zł. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
Dla przedsiębiorców zainteresowanych finansowaniem przygotowana została oferta leasingowa Stellantis Financial Services. Przy cenie katalogowej brutto 197 500 zł, okresie leasingu 24 miesiące, rocznym przebiegu 15.000 km i wpłacie początkowej 17,2 proc., miesięczna rata leasingowa netto wynosi 945 zł. Dodatkowo możliwe jest uzyskanie dofinansowania z Programu NFOŚiGW "Mój Elektryk" w wysokości do 27 000 złotych.
Opel Astra Electric GS został wyposażony w 18-calowe obręcze kół, dwukolorowe nadwozie, reflektory Full-LED oraz bogate wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. W standardzie dostępne są liczne systemy wspomagania kierowcy – od systemu ostrzegania przed kolizją z przodu z automatycznym hamowaniem awaryjnym przy niskich prędkościach, po adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go i kamerę Intelli-Vision 360 stopni. Ergonomiczny fotel kierowcy Active Sport z atestem AGR jest montowany także w standardzie, podobnie jak w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel Pro z dwoma 10-calowymi wyświetlaczami. Jako opcja po raz pierwszy w modelu Astra dostępny jest system Intelli-Drive 2.0 z półautomatycznym układem zmiany pasa ruchu i inteligentnym układem dostosowywania prędkości jazdy. Bagażnik ma pojemność 352 l, a po złożeniu siedzeń pojemność wzrasta do 1268 litrów.
Astra Electric jest napędzana przez silnik elektryczny o mocy 115 kW (156 KM) i 270 Nm momentu obrotowego. Obydwie te wartości są dostępne od momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniając imponującą dynamikę przy ruszaniu oraz elastyczność. Masa własna wynosi 1679 kg. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,2 s. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 170 km/h. W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Astry Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal lub Sport.
Akumulator litowo-jonowy o pojemności 54 kWh ma 102 ogniwa umieszczone w 17 modułach. Zasięg pojazdu został obliczony na 418 km (WLTP1), a średnie zużycie energii na 14,8 kWh na 100 km (WLTP3). Na stacji szybkiego ładowania, przy użyciu prądu stałego o mocy 100 kW, Opel Astra Electric może zostać naładowany do 80 proc. pojemności akumulatora w czasie krótszym niż 30 minut. Pompa ciepła jest montowana w standardzie, podobnie jak trójfazowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.