Volkswageny ID.4 i ID.5 po poprawkach w tych samych cenach. Nowy system, mocniejszy napęd i zwiększony zasięg

W Polsce można składać zamówienia na odświeżone elektryczne Volkswageny ID.4 i ID.5. W modelach tych został zmodernizowany systemem infotainment, zastosowano silniki o większej mocy, a zasięg został zwiększony. Co ważne, ceny pozostały na niezmienionym poziomie.

Volkswagen wprowadził do polskiej oferty odświeżone modele ID.4 i ID.5. Oba modele są teraz dostępne z zupełnie nową generacją systemu infotainment i oprogramowania. Ponadto w wersjach Pro i GTX zastosowano nowe silniki, które wcześniej trafiły do flagowego modelu gamy ID. – ID.7. Mają one większą niż do tej pory moc przy zmniejszonym zużyciu energii. Dzięki temu zasięg ID.4 został zwiększony do 550 km (wg WLTP), a w przypadku ID.5 – do 556 km. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.

Ceny VW ID.4 i VW ID.5 pozostały na tym samym poziomie

  • ID.4 Pro Performance - cena 228 090 zł
  • ID.4 Pro Performance 4MOTION - cena 241 990 zł
  • ID.4 GTX 4MOTION - cena 269 390 zł
  • ID.5. Pro Performance cena 243 890 zł
  • ID.5 GTX 4MOTION - cena 279 790 zł

Nowe oprogramowanie i podświetlane slidery

Zmodernizowany kokpit modeli ID.4 i ID.5. zawiera nie tylko nowy system infotainment, ale również powiększony ekran o przekątnej zwiększonej do 12,9 cala. Oprogramowanie oferuje więcej funkcji, a obsługa jest bardziej intuicyjna za sprawą zmian w strukturze menu. Ulepszono także Digital Cockpit i opcjonalny wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością. Warto także podkreślić, że dotykowe slidery klimatyzacji i regulacji głośności są teraz podświetlane. Nowa jest także wielofunkcyjna kierownica, za którą przeniesiono dźwignię wyboru trybu jazdy na wzór modelu ID.7 (wcześniej była osadzone przy obudowie wskaźników). Kolejną z nowości jest system nagłośnienia firmy Harman Kardon ze wzmacniaczem o mocy 480 W i 10 głośnikami, dostępny w obu modelach jako opcja.

Więcej koni mechanicznych i momentu obrotowego

Volkswageny ID.4 i ID.5 z akumulatorem o pojemności netto 77 kWh otrzymały bardziej wydajny napęd. Dzięki nowemu silnikowi i akumulatorowi nowej generacji możliwe było zmniejszenie zużycia energii przy jednoczesnym zwiększeniu mocy. W modelach ID.4 Pro i ID.5 Pro z napędem na tylne koła jest stosowany silnik elektryczny o mocy 286 KM (+82 KM). Moment obrotowy wzrósł z 310 do 545 Nm. Dodatkowe 235 Nm to wzrost aż o 75 procent. W przypadku odmiany Pro 4MOTION moc systemowa wzrosła do 286 KM (+21 KM).

Usportowione i wyposażone w napęd na wszystkie koła flagowe modele ID.4 GTX i ID.5 GTX legitymują się mocą systemową 340 KM (+41 KM). Poprawa dynamiki ma być wyraźnie zauważalna przy przyspieszeniu - modele GTX od 0 do 100 km/h przyspieszają w 5,4 sekundy. Tak jak wcześniej, prędkość maksymalną ograniczono do 180 km/h (prędkość maksymalna odmian Pro wynosi 160 km/h).

Wnętrze elektrycznego Volkswagena ID.4 po odświeżeniuWnętrze elektrycznego Volkswagena ID.4 po odświeżeniu Fot. Jan Dada

Poprawiony zasięg i moc ładowania

Wszystkie modele ID.4 i ID.5 z nowym akumulatorem 77 kWh mają teraz większy zasięg. ID.4 Pro może pokonać dystans 550 kilometrów (w cyklu mieszanym wg WLTP) – to o 17 km więcej niż poprzednik. Nowy ID.5 Pro ma zasięg do 556 kilometrów – to wzrost o 11 km. Modele ID.4 i ID.5 z napędem na koła tylne mogą być ładowane z taką samą mocą jak do tej pory – 135 kW. W przypadku modeli z napędem na wszystkie koła moc ładowania zwiększono ze 135 do 170 kW. Przy takiej mocy ładowania można w ciągu ok. 10 minut uzupełnić energię, która wystarczy do pokonania 178 km.

Nowy system zarządzania ładowaniem i temperaturą akumulatora wpłynął na optymalizację krzywej ładowania, co jest szczególnie istotne podczas długich podróży. Udoskonalone zostało także sterowanie opcjonalnym adaptacyjnym zawieszeniem DCC.

Zobacz wideo Zlot fanów modelu T podczas VW Bus Festival [autopromocja]
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.