Volkswagen wprowadził do polskiej oferty odświeżone modele ID.4 i ID.5. Oba modele są teraz dostępne z zupełnie nową generacją systemu infotainment i oprogramowania. Ponadto w wersjach Pro i GTX zastosowano nowe silniki, które wcześniej trafiły do flagowego modelu gamy ID. – ID.7. Mają one większą niż do tej pory moc przy zmniejszonym zużyciu energii. Dzięki temu zasięg ID.4 został zwiększony do 550 km (wg WLTP), a w przypadku ID.5 – do 556 km. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.
Zmodernizowany kokpit modeli ID.4 i ID.5. zawiera nie tylko nowy system infotainment, ale również powiększony ekran o przekątnej zwiększonej do 12,9 cala. Oprogramowanie oferuje więcej funkcji, a obsługa jest bardziej intuicyjna za sprawą zmian w strukturze menu. Ulepszono także Digital Cockpit i opcjonalny wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością. Warto także podkreślić, że dotykowe slidery klimatyzacji i regulacji głośności są teraz podświetlane. Nowa jest także wielofunkcyjna kierownica, za którą przeniesiono dźwignię wyboru trybu jazdy na wzór modelu ID.7 (wcześniej była osadzone przy obudowie wskaźników). Kolejną z nowości jest system nagłośnienia firmy Harman Kardon ze wzmacniaczem o mocy 480 W i 10 głośnikami, dostępny w obu modelach jako opcja.
Volkswageny ID.4 i ID.5 z akumulatorem o pojemności netto 77 kWh otrzymały bardziej wydajny napęd. Dzięki nowemu silnikowi i akumulatorowi nowej generacji możliwe było zmniejszenie zużycia energii przy jednoczesnym zwiększeniu mocy. W modelach ID.4 Pro i ID.5 Pro z napędem na tylne koła jest stosowany silnik elektryczny o mocy 286 KM (+82 KM). Moment obrotowy wzrósł z 310 do 545 Nm. Dodatkowe 235 Nm to wzrost aż o 75 procent. W przypadku odmiany Pro 4MOTION moc systemowa wzrosła do 286 KM (+21 KM).
Usportowione i wyposażone w napęd na wszystkie koła flagowe modele ID.4 GTX i ID.5 GTX legitymują się mocą systemową 340 KM (+41 KM). Poprawa dynamiki ma być wyraźnie zauważalna przy przyspieszeniu - modele GTX od 0 do 100 km/h przyspieszają w 5,4 sekundy. Tak jak wcześniej, prędkość maksymalną ograniczono do 180 km/h (prędkość maksymalna odmian Pro wynosi 160 km/h).
Wszystkie modele ID.4 i ID.5 z nowym akumulatorem 77 kWh mają teraz większy zasięg. ID.4 Pro może pokonać dystans 550 kilometrów (w cyklu mieszanym wg WLTP) – to o 17 km więcej niż poprzednik. Nowy ID.5 Pro ma zasięg do 556 kilometrów – to wzrost o 11 km. Modele ID.4 i ID.5 z napędem na koła tylne mogą być ładowane z taką samą mocą jak do tej pory – 135 kW. W przypadku modeli z napędem na wszystkie koła moc ładowania zwiększono ze 135 do 170 kW. Przy takiej mocy ładowania można w ciągu ok. 10 minut uzupełnić energię, która wystarczy do pokonania 178 km.
Nowy system zarządzania ładowaniem i temperaturą akumulatora wpłynął na optymalizację krzywej ładowania, co jest szczególnie istotne podczas długich podróży. Udoskonalone zostało także sterowanie opcjonalnym adaptacyjnym zawieszeniem DCC.