Ford Tourneo Courier kolejnej generacji jest oferowany na polskim rynku w trzech wersjach wyposażenia, w każdej z możliwością wyboru skrzyni biegów – manualnej 6-stopniowej albo automatycznej dwusprzęgłowej o 7 przełożeniach. Napęd jest przekazywany na przednie koła, a podstawą zawsze jest benzynowy silnik 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM. Obecnie to jedyna jednostka napędowa dostępna w tym samochodzie. Z czasem ofertę rozszerzy w pełni elektryczny Ford E-Tourneo Courier. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.
Samochód ze względu na swój pudełkowaty wygląd i dużo przestrzeni w kabinie, należy uznać za pojazd wielozadaniowy. Nowy Tourneo Courier ma o 44 proc. większą przestrzeń bagażową w porównaniu z poprzednikiem. Objętość kufra w wersji 5-osobowej wynosi 1.3 m3, a w wersji 2-osobowej 2.4 m3. Długość nadwozia mierzy 4337 mm (4 43 w wersji Active), szerokość bez lusterek 1800 mm (1813 mm w Active), a wysokość 1817 mm (1836 mm w Active). Rozstaw osi to dokładnie 2692 mm.
Każdy Ford Tourneo Courier zawiera w standardzie: cyfrowy zestaw wskaźników, bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto, 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4, tempomat, inteligentny ogranicznik prędkości, system kontroli pasa ruchu, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości czy system zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist. Standardem są także elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończony materiałem Sensico, tylne czujniki parkowania oraz odsuwane drzwi boczne po obu stronach.
Wersja wyposażenia Limited w standardzie ponadto zawiera: felgi aluminiowe 16", automatyczną klimatyzację EATC, automatyczne wycieraczki przednie z czujnikiem deszczu, koło kierownicy wykończone materiałem Sensico, przednie i tylne czujniki parkowania czy kamerę cofania.
W topowej wersji Active charakteryzującej się m.in. nadwoziem obudowanym plastikowymi osłonami, podwyższony standard zawiera: felgi aluminiowe 17", system nawigacji satelitarnej, adaptacyjny tempomat, system monitorowania martwego pola w lusterkach, funkcja automatycznego hamowania podczas cofania czy elektrycznie składane lusterka.