Rynkowe porady zakupowe znajdziesz także w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.
Popyt na Dacie Duster nie słabnie. Tylko w pierwszych sześciu miesiącach roku 2023 salony sprzedaży opuściły 5174 sztuki. To daje rumuńskiemu SUV-owi szóstą pozycję w rankingu najchętniej nabywanych modeli w Polsce. Dla kierowców afrodyzjak stanowi przede wszystkim połączenie niskiej ceny z praktycznością. Kabina mieści cztery dorosłe osoby i 445 litrów. A cena... No właśnie, ile dziś kosztuje nowy Duster z LPG?
Cennik fabrycznie nowej Dacii Duster startuje od 79 900 zł. Za wersję LPG trzeba jednak zapłacić już 83 800 zł. W tej cenie kupujący otrzyma wersję Expression. Ta co prawda posiada 16-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację manualną, czujniki parkowania z tyłu czy światła mijania eco-LED, nie jest jednak przesadnie dobrze wyposażona. Tyle że to akurat nie problem. Bo za niespełna 7 tys. zł auto można doposażyć do poziomu Journey. Standard poszerzy się zatem o 17-calowe felgi aluminiowe, nawigację z 8-calowym ekranem, automatyczną klimatyzację, kamerę cofania czy modułowe relingi dachowe.
W tym punkcie mam dla nabywców Dacii dwie ciekawostki.
Dacia Duster napędzana LPG oficjalnie nazywa się ECO-G 100. Z instalacją gazową parowany jest doładowany benzyniak o pojemności jednego litra. Motor ma 3 cylindry i 100 koni mechanicznych. Moment obrotowy jednostki sięga 170 Nm. SUV zadowoli się średnio blisko 8 litrami gazu. To dobry wynik. A dodatkowo na zasilaniu LPG jest... żwawszy! Na benzynie osiąga pierwszą setkę w 15,1 sekundy. Na LPG czas sprintu maleje do 13,8 sekundy. Alternatywy? W kwestii oszczędności dobrze sprawdzi się 115-konny diesel 1,5 litra. Niestety jego bazowa cena sięga już 108 200 zł.
Na koniec pozostała do omówienia jeszcze jedna kwestia. Jak kosztujący 83 800 zł Duster LPG wypada na tle konkurencji? I tej oferującej montaż gazu, i tej nieoferującej takiej opcji. W tym punkcie warto powołać się na kilka modeli.