Ile kosztuje Dacia Duster z fabrycznym LPG? Dopłata nie jest duża

Duster jest nie tylko praktycznym SUV-em. To też jeden z nielicznych modeli w tym segmencie rynku, w którym dostępna jest salonowa instalacja LPG. Ile kosztuje taki model? I ile wynosi dopłata za zasilanie gazem?

Rynkowe porady zakupowe znajdziesz także w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.

Popyt na Dacie Duster nie słabnie. Tylko w pierwszych sześciu miesiącach roku 2023 salony sprzedaży opuściły 5174 sztuki. To daje rumuńskiemu SUV-owi szóstą pozycję w rankingu najchętniej nabywanych modeli w Polsce. Dla kierowców afrodyzjak stanowi przede wszystkim połączenie niskiej ceny z praktycznością. Kabina mieści cztery dorosłe osoby i 445 litrów. A cena... No właśnie, ile dziś kosztuje nowy Duster z LPG?

Zobacz wideo Nastolatek niespodziewanie wyszedł zza busa i został potrącony

Ile kosztuje Dacia Duster z fabrycznym LPG?

Cennik fabrycznie nowej Dacii Duster startuje od 79 900 zł. Za wersję LPG trzeba jednak zapłacić już 83 800 zł. W tej cenie kupujący otrzyma wersję Expression. Ta co prawda posiada 16-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację manualną, czujniki parkowania z tyłu czy światła mijania eco-LED, nie jest jednak przesadnie dobrze wyposażona. Tyle że to akurat nie problem. Bo za niespełna 7 tys. zł auto można doposażyć do poziomu Journey. Standard poszerzy się zatem o 17-calowe felgi aluminiowe, nawigację z 8-calowym ekranem, automatyczną klimatyzację, kamerę cofania czy modułowe relingi dachowe.

W tym punkcie mam dla nabywców Dacii dwie ciekawostki.

  • Kierowca wybierający Dustera LPG musi dopłacić do wersji czysto benzynowej 3900 zł. Za tą kwotę otrzymuje jednak "zastrzyk" dodatkowych 10 koni mechanicznych. To brzmi jak dobry deal!
  • Już dawno minęły czasy, w których za bazowego Dustera płaciło się 39 900 zł, a dobrze wyposażona wersja z LPG kosztowała niespełna 70 tys. zł. Oczywiście dziś nie tylko Dacie są droższe. Wszystkie auta są. Dla przykładu bazowy (BAZOWY!) Golf kosztuje już 124 590 zł. A do tego standard oferowany przez podstawowego Dustera również poprawił się na przestrzeni lat.

Jak nie Duster LPG, to jaka wersja?

Dacia Duster napędzana LPG oficjalnie nazywa się ECO-G 100. Z instalacją gazową parowany jest doładowany benzyniak o pojemności jednego litra. Motor ma 3 cylindry i 100 koni mechanicznych. Moment obrotowy jednostki sięga 170 Nm. SUV zadowoli się średnio blisko 8 litrami gazu. To dobry wynik. A dodatkowo na zasilaniu LPG jest... żwawszy! Na benzynie osiąga pierwszą setkę w 15,1 sekundy. Na LPG czas sprintu maleje do 13,8 sekundy. Alternatywy? W kwestii oszczędności dobrze sprawdzi się 115-konny diesel 1,5 litra. Niestety jego bazowa cena sięga już 108 200 zł.

Dacia Duster LPG vs konkurenci. Porównanie cenowe

Na koniec pozostała do omówienia jeszcze jedna kwestia. Jak kosztujący 83 800 zł Duster LPG wypada na tle konkurencji? I tej oferującej montaż gazu, i tej nieoferującej takiej opcji. W tym punkcie warto powołać się na kilka modeli.

  • Kia Stonic – koreański crossover napędzany silnikiem 1.2 DPI kosztuje minimum 78 100 zł. I da się go wybrać w wersji LPG. Tyle że do niej trzeba dopłacić 6500 zł. To daje 84 600 zł, czyli więcej od Dustera.
  • Renault Captur – cennik francuskiego SUV-a z napędem LPG startuje od 89 500 zł. Duster to w dużej mierze bliźniak Captura, ale pierwszej generacji, a nie drugiej.
  • SsangYong Tivoli – SUV z Korei być może nie poraża urodą, jednak również jest dostępny w wersji LPG. Tyle że jego cennik w takim przypadku startuje od 95 990 zł. Chcąc być sprawiedliwym, mogę dodać tylko tyle, że Tivoli ma doładowany silnik 1,5 litra o mocy 163 koni. Jest zatem droższy, ale i mocniejszy od Dustera. Ma też 10-letnią gwarancję.
  • Suzuki Vitara – cennik Vitary startuje od 89 900 zł. Suzuki nie jest jednak oferowane z zasilaniem LPG. Napędza je doładowany silnik 1,4 litra.
  • Skoda Kamiq – auto napędzane silnikiem TSI, a więc prawie wykluczającym LPG, kosztuje minimum 82 900 zł. To odpowiednia suma. Kamiq jest bardziej komfortowy i mniej spartański od Dustera. W tym samym czasie okazuje się jednak mniejszy od Dacii.
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.