Toyota Hilux w wersji GR SPORT to nie tylko podrasowany wygląd. Ile kosztuje w Polsce?

Toyota Hilux w wersji GR SPORT, charakteryzująca się zmodyfikowanym zawieszeniem i unikalnymi elementami stylistycznymi, to teraz najwyższa wersja wyposażenia pickupa. Ile trzeba zapłacić za ten samochód w Polsce?

GR SPORT inspirowany zwycięskim Hiluxem w Rajdzie Dakar 2022, otrzymał udoskonalone właściwości jezdne i specjalne elementy stylistyczne GR SPORT. Ile kosztuje taka wersja? Pickup jest dostępny w polskich salonach sprzedaży od 210 900 zł netto (259 407 zł brutto). Auto jest oferowane podwójną kabiną i napędem 4x4 w standardzie. Do napędu służy silnik 2.8 D-4D o mocy 204 KM i 500 Nm. Silnik połączony jest z 6-biegową skrzynią automatyczną.

To co najbardziej wyróżnia to auto, to modyfikacje zwiększające możliwości w terenie. Podwozie zostało zabezpieczone aluminiowymi osłonami silnika oraz tylnego mostu. Tylko w tej wersji zastosowano amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, które zapewniają lepsze tłumienie, szybsze reakcje oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Dodatkowo w przednim zawieszeniu zastosowano usztywnione sprężyny śrubowe. Wzmocnione zawieszenie dodatkowo stabilizuje nadwozie, ogranicza przechyły i zwiększa przyczepność. Aby modyfikacje były widoczne z zewnątrz, sprężyny, amortyzatory i osłony zostały polakierowane na czerwono.

Wyposażenie wersji GR SPORT zawiera wiele akcesoriów zwiększających praktyczność auta i ułatwiających korzystanie z niego w terenie. 17-calowe aluminiowe koła z dwukolorowym wykończeniem otrzymały opony All-Terrain w rozmiarze 265/65 R17. Auto ma też stopnie boczne i specjalny czarny spojler nad skrzynią ładunkową, którą zabezpieczono ochronną wykładziną i ręcznie sterowaną roletą.

Toyota Hilux w wersji GR SPORTToyota Hilux w wersji GR SPORT Fot. Toyota

Ósma generacja Toyoty Hilux

Aktualna Toyota Hilux ósmej generacji została zaprojektowana od początku na nowej, sztywniejszej platformie ramowej. Konstrukcja auta zapewnia jednocześnie lepsze możliwości w terenie oraz większy komfort jazdy. Auto wyposażono w dołączany napęd 4x4 wraz ze skrzynią rozdzielczą umożliwiającą wybór przełożeń szosowych lub terenowych oraz tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD).

Prześwit auta wynosi maksymalnie 293 mm, a kąty natarcia i zejścia odpowiednio 29 i 26 stopni. Samochód może bezpiecznie przejechać przez wodę o głębokości 70 cm i podjechać pod wzniesienie pod kątem 42 stopni. Auto ma wzmocnioną skrzynię ładunkową i może przewozić do 1000 kg ładunku oraz pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.

W materiale wykorzystano zdjęcia producenta

Więcej wiadomości na temat motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.