Dacia Jogger to najlepsze do tej pory wcieleni ideii rumuńskiej marki pod francuskimi skrzydłami. Miała oferować praktyczne, uniwersalne samochody za uczciwą cenę, głównie na rynki krajów rozwijających się.
Po premierze Dustera okazało się, że mogą być przy okazji atrakcyjne i Europa oszalała na ich punkcie. Dacia Jogger ma szansę powtórzyć jej sukces mniejszego SUV-a. Nie jest aż tak stylowa, za to znacznie bardziej praktyczna.
Polski cennik Dacii Jogger rozpoczyna się od kwoty 63 400 zł za wersję Essential z nowym silnikiem, 1.0 o mocy 110 KM, a kończy na 80 400 zł za najlepiej wyposażoną odmianę 7-miejscową z limitowanym wyposażeniem SL Extreme.
Pomiędzy nimi jest 13 innych wersji. Duży plus dla polskiego oddziału Dacii za oferowanie klientom praktycznie wszystkich możliwych kombinacji dostępnych jednostek napędowych (1.0 110 KM lub 1.0 100 KM LPG) liczby miejsc pasażerskich (5 lub 7) oraz wersji wyposażenia: Essential Comfort i SL Extreme.
Później oferta Dacii Jogger rozszerzy się o model z napędem hybrydowym o mocy 140 KM znanym z modeli Renault, ale to nastąpi dopiero w 2023 roku. Premierowe silniki brzmią podobnie, ale to różne jednostki. Nowy "litrowiec" o mocy 110 KM ma lekki aluminiowy blok, a 100-konną wersję z podwójnym zasilaniem (benzyną i LPG) znamy z innych modeli Dacii.
Tak prezentuje się kompletny cennik Dacii Jogger:
A tak wygląda specyfikacja poszczególnych wersji:
Ceny nowego crossovera prezentują się atrakcyjnie. Dacia Jogger jest pozycjonowana w ofercie uterenowionych Dacii poniżej Dustera, a ponad Sandero Stepway, ale jest dużym autem. Ma 455 cm długości, ale jej rozstaw osi mierzy prawie 290 cm, dzięki czemu nawet siedmiu osobom będzie w niej całkiem wygodnie. Samochód został skonstruowany na platformie CMF-B grupy Renault.
Cytując przedstawicieli Dacii, Jogger ma "przestrzeń vana, wymiary kombi i wygląd SUV-a". W sumie można się z nimi zgodzić. Nie wygląda tak uroczo jak Duster, ma mniej atrakcyjne proporcje, ale za to jest uniwersalny jak "szwajcarski scyzoryk".
To kolejny prawdziwy cytat. W Joggerze oprócz przestrzeni dla siedmiu osób lub ponad 1800 litrów bagażu można znaleźć dużo praktycznych schowków i zmyślnych rozwiązań: lekkich, łatwo wyjmowanych tylnych foteli, rozkładanych stolików, gniazdek 12 V, a nawet relingi dachowe, które zmieniają się w bagażnik o nośności 80 kg.
Na koniec najważniejsze. Chętni mogą składać zamówienia na Joggera u dealerów Dacii już od jutra (1 grudnia 2021 r.), ale pierwsze egzemplarze prezentacyjne i dla klientów trafią do Polski w kwietniu 2021 roku. Wtedy przekonamy się, czego będzie więcej: składanych zamówień, czy wyprodukowanych samochodów. Kupienie Dustera od momentu premiery graniczy z cudem, a w przypadku Joggera swoje dołoży kryzys na rynku półprzewodników.