Droga ekspresowa S19 Deniski - Haćki będzie miała długość 6,5 km. Trasa będzie typową ekspresówką o dwóch jezdniach, każda po dwa pasy ruchu z pasem awaryjnym. Co warte zaznaczenia, fragment ten został wyodrębniony z większego odcinka Ploski - Haćki. Wynika to z uchylenia przez Naczelny Sąd Administracyjny decyzji środowiskowej dla odcinka S19 Choroszcz - Ploski. Nowa decyzja jest obecnie procedowana w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Wydzielenie fragmentu Deniski - Haćki umożliwia więc przyspieszenie budowy całej drogi ekspresowej S19.
Na trasie położona zostanie nawierzchnia bitumiczna o nośności do 11,5 t/oś, przystosowana do ciężkiego ruchu (kategoria KR6). "Przewidziano jeden węzeł drogowy (Deniski) na skrzyżowaniu z drogą powiatową (od obecnej DK19 do miejscowości Deniski) oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych - Haćki Wschód i Zachód" - dodają przedstawiciele GDDKiA.
Za budowę tej części S19 odpowiada konsorcjum firm Unibep i Value Engineering. Wartość kontraktu to 305,4 mln zł. Jak przewidują drogowcy, trasa powinna zostać udostępniona do ruchu już w 2026 roku.
Realizacja drogi ekspresowej S19 w woj. podlaskim wygląda następująco:
W rejonie Białegostoku:
W przypadku odcinków Białystok Zachód - Białystok Księżyno (16,6 km), Białystok Księżyno - Białystok Południe (8 km), Białystok Południe - Deniski (15 km) oraz DK65 Białystok Południe - Grabówka (13,8 km) GDDKiA otrzymała nową decyzję środowiskową. Ponownie złożono odwołania i aktualnie sprawa jest procedowana przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.
W południowej części województwa: