Przetarg obejmuje zaprojektowanie i wybudowanie jednojezdniowej drogi o przekroju 1x2 w klasie GP (główna ruchu przyspieszonego). Jak deklaruje GDDKiA, inwestycja zostanie podzielona na dwa odcinki: Lubiatowo – droga wojewódzka nr 213 (ok. 11 km) oraz droga wojewódzka nr 213 – węzeł Łęczyce na S6 (ok. 15 km). Dodatkowo, w ramach budowy S6 na odcinku Leśnice – Bożepole Wielkie, powstanie łącznik między drogą powiatową w Łęczycach a drogą ekspresową S6, który skomunikuje nową drogę krajową z węzłem Łęczyce.
Jak informuje GDDKiA, w ramach inwestycji zostanie przebudowana lub wybudowana infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Zainstalowane zostaną urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz powstanie kanalizacja deszczowa i kanał technologiczny. Dodatkowo, wykonane zostaną elementy ochrony środowiska, takie jak przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym oraz ekrany przeciwolśnieniowe.
Nowa droga krajowa ma poprawić bezpieczeństwo wszystkich użytkowników oraz zmniejszyć negatywne oddziaływanie transportu na otoczenie, w tym na warunki życia lokalnej społeczności (m.in. obniżenie poziomu hałasu, drgań oraz ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport). Jak podkreśla GDDKiA, nawierzchnia drogi zostanie dostosowana do ruchu pojazdów o nacisku na oś 11,5 t.
Nowa trasa skomunikuje pierwszą w kraju elektrownie jądrową z drogą ekspresową S6. Dzięki inwestycji zwiększy się przepustowość układu komunikacyjnego, odciążona zostanie sieć dróg lokalnych, a dodatkowo skróci się czas podróży między Trójmiastem a nadmorskimi miejscowościami w gminie Choczewo.
Jak informuje GDDKiA, inwestycja została ujęta w uchwale Rady Ministrów w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Program wspierania inwestycji infrastrukturalnych w związku z realizacją kluczowych inwestycji w zakresie strategicznej infrastruktury energetycznej, w tym elektrowni jądrowej, w województwie pomorskim".
W przypadku odcinka od Lubiatowa do DW213, wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 18 miesięcy na realizację prac (z wyłączeniem okresu zimowego od 16 grudnia do 15 marca). Umowę planuje się podpisać w I kwartale 2025 r., a zakończenie budowy przewidywane jest na II kwartał 2028 r.
Z kolei wykonawca trasy od drogi wojewódzkiej nr 213 do S6 będzie miał 22 miesiące na realizację prac (również z wyłączeniem okresu zimowego od 16 grudnia do 15 marca). Podpisanie umowy planowane jest na I kwartał 2025 r., a zakończenie budowy na III kwartał 2028 r.