Nowy odcinkowy pomiar prędkości na nowej ekspresówce. Kamery już działają, ale kar jeszcze nie ma

Od środy 31 lipca można już korzystać z nowego odcinku S3. Wraz z otwarciem budowanego przez 6 lat tunelu, kierowcy dostali też w pakiecie nowy odcinkowy pomiar prędkości. Kamery od pierwszego dnia mierzą prędkość, ale kierowcom na początku może się upiec.

Otwarto wyczekiwany przez kierowców 16-kilometrowy odcinek trasy S3, łączący Bolków z Kamienną Górą. Nowa część drogi ekspresowej w województwie dolnośląskim jest szczególnie wyjątkowa, ponieważ obejmuje tunel o długości 2300 metrów. Na podróżujących nowo oddanym fragmentem trasy czeka też nowy odcinkowy pomiar prędkości.

Nowy odcinkowy pomiar prędkości na S3

W najdłuższym tunelu poza obszarem zabudowanym zamontowano kamery odcinkowego pomiaru prędkości. Jak poinformował Interię Wojciech Król, rzecznik prasowy Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD), system odcinkowego pomiaru prędkości w tunelu został uruchomiony wraz z oddaniem tunelu do ruchu. Jednakże, jak tłumaczy Król, na początku system będzie pracował w fazie testów i dopiero po ich pomyślnym zakończeniu zostanie włączony w tryb rejestracji naruszeń.

Rzecznik nie precyzuje dokładnej daty, kiedy system zostanie przełączony w tryb rejestracji wykroczeń, ale zaznacza, że jest to kwestia najbliższych dni. Zainstalowany system odcinkowego pomiaru prędkości składa się z sześciu kamer, a dozwolona prędkość na monitorowanym odcinku wynosi 80 km/h.

Zobacz wideo

Nowa tunel na S3 naszpikowany kamerami i systemami bezpieczeństwa

Tunel T-23 ma dwie nitki, a każda mieści po dwa pasy w jednym kierunku. Przeprawa zapewnia dużą przepustowość oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. Jest wyposażony w liczne urządzenia elektroniczne. W środku zamontowano czujniki dymu i ciepła, wentylatory do odprowadzania spalin oraz 150 kamer. Dodatkowo ruch jest monitorowany na bieżąco przez całą dobę.

Zastosowana tu technologia działa podobnie do tych w tunelach Zakopianki lub na południowym wjeździe do Warszawy, co oznacza, że system automatycznie powiadomi operatorów o niektórych zdarzeniach, takich jak zatrzymanie się pojazdu w tunelu.

Więcej o: