Pierwszy odcinek, S11 Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik, o długości ponad 22 km, zostanie zrealizowany przez konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud za ponad 853 mln zł. Drugi, S10 Wałcz (Witankowo) – Piła Północ, o długości 13 km, będzie wykonany przez firmę Budimex za kwotę ponad 721 mln zł. Oba projekty będą realizowane w formule "Projektuj i buduj", co oznacza, że wykonawcy najpierw opracują projekty budowlane, a następnie złożą wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Projektowanie i uzyskiwanie decyzji ZRID potrwa około 17 miesięcy. Prace terenowe mają rozpocząć się pod koniec 2025 roku, a ich zakończenie planowane jest na II kwartał 2028 roku, z wyłączeniem okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca.
Droga S11 Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik jest częścią ważnego krajowego połączenia drogowego, które ułatwi dojazd z Poznania na wybrzeże Bałtyku oraz do Szczecina. Ponadto wyprowadzi ruch tranzytowy z Obornik i innych miejscowości położonych przy obecnej DK11, a także połączy się z zachodnią obwodnicą Poznania, ułatwiając dostęp do autostrady A2.
Odcinek S10 Wałcz (Witankowo) – Piła Północ jest czwartym z ośmiu odcinków drogi ekspresowej między Szczecinem a Piłą, który wszedł w fazę realizacji. Trasa ta, po ukończeniu, będzie najszybszym połączeniem drogowym Szczecina z Warszawą oraz alternatywą dojazdu do Poznania. Na wysokości Piły powstanie ważny węzeł drogowy, łączący drogi ekspresowe S10 i S11.