Droga koło Szwecji ma ZRID. "Nowa jakość na całej DK22". GDDKiA podaje daty

To ważna drogowa inwestycja dla województwa zachodniopomorskiego. Właśnie ogłoszono przetarg na przebudowę DK22 na odcinku Ostrowiec - Szwecja.

Nie pierwszy raz piszemy o Szwecji na zachodnim Pomorzu. Wcześniej głośno było o obwodnicy tej miejscowości, teraz GDDKiA planuje przebudowę istniejącej DK22 na odcinku Szwecja - Ostrowiec. Mówimy o prawie trzech kilometrach. Przebudowa odcinka Ostrowiec – Szwecja jest jednym z wielu elementów zmian na całej DK22 w województwie zachodniopomorskim.

W sumie planowane są projekty budowlane dla około 30 kilometrów tej drogi. Zakładają ich pełną przebudowę kilku odcinków z podniesieniem nośności drogi do 11,5 ton/oś, przebudową skrzyżowań i budową ścieżek pieszo-rowerowych. O jakich miejscowościach mówimy? Trwają przetargi na realizację obwodnic Wałcza i Rusinowa, dla obwodnicy Człopa trwa proces przygotowawczy, GDDKiA podaje też, że dla w przygotowaniu są również odcinki szlakowe od granicy z województwem lubuskim do Wałcza (granica województwa – Człopa oraz Człopa – Wałcz z wyłączeniem obwodnicy Rusinowa).

Przebudowana droga ma być gotowa w 2026 r.

Tym razem nie piszemy o projekcie drogowym, na który kierowcy będą musieli czekać długo. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to prace zostaną zakończone do końca 2026 r. Droga ma już opracowany projekt budowlany, a także uzyskano decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). To oznacza, że wybrany wykonawca od razu będzie mógł się wziąć za pracę w terenie. Kryterium wyboru ma być cena.

Inwestycja obejmuję całkowitą przebudowę DK22 od miejscowości Ostrowiec do początku realizowanej obecnie w formule Projektuj i buduj obwodnicy Szwecji. Obecna, zniszczona nawierzchnia drogi, zostanie zastąpiona nową nawierzchnią dostosowaną do obecnie obowiązujących obciążeń 11,5 ton/oś. Jezdnia będzie miała dwa pasy ruchu po 3,5 metra i obustronne opaski po 0,5 m. Na całej trasie, po jej wschodniej stronie, powstanie ścieżka pieszo-rowerowa o nawierzchni bitumiczne

- komentuje GDDKiA w swoim komunikacie. Co więcej, mają zostać postawione ekrany akustyczne, a także wybudowane cztery zatoki autobusowe. Drogowcy uporządkują także znaki poziome i pionowe.

Większy komfort jazdy i bezpieczeństwo mieszkańców

Każda taka inwestycja to nie tylko dobra wiadomość dla kierowców. Przebudowy dróg albo powstawanie kolejnych obwodnic to także większe bezpieczeństwo mieszkańców danych miejscowości. W tym przypadku przebudowana DK22 pozwoli oddzielić pieszych i rowerzystów od kierowców. Powstanie tam ścieżka pieszo-rowerowa. Z kolei nowa równa nawierzchnia zapewni komfort podróży, a dostosowanie jej do obecnych norm w zakresie nośności zapewni jej trwałość na wiele kolejnych lat. 

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.