Kolejne wąskie gardło na S7 zniknie jeszcze w tym roku

Drogowcy pochwalili się, że zaawansowanie prac na odcinku S7 Miechów - Szczepanowice jest już na poziomie 80 procent. To oznacza, że jeszcze w nadchodzące wakacje zniknie wąskie gardło na południowym fragmencie "siódemki".

Odcinek drogi S7 między Miechowem a Szczepanowicami nie jest długi, bo ma niespełna 6 km, ale za to jest ważny dla kierowców. Fragment ten połączy dwa gotowe już odcinki eski: Moczydło - Miechów i Szczepanowice - Widoma. To znacząco poprawi komfort podróżowania pomiędzy Warszawą a Krakowem. Nowy fragment drogi pozwoli kierowcom ominąć Miechowo od wschodu i południa.

Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zadeklarował, że wąskie gardło na S7 zniknie już w sierpniu bieżącego roku.

To nie koniec dobrych wieści z S7

Kierowców zapewne ucieszy także informacja, że również w tym roku otwarty ma być odcinek S52, który docelowo połączy się z drogą S7 w miejscowości Widoma. To ważna informacja dla mieszkańców Małopolski, którzy dzięki temu będą mogli ominąć miasto. Wspomniany fragment drogi S52 będzie stanowić Północną Obwodnicę Krakowa. Drogi połączą się ze sobą na węźle Mistrzejowice.

Droga S7 między Krakowem a granicą województwa świętokrzyskiego będzie także pełniła funkcję obwodnicy dla kilku miejscowości, w tym takich jak: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Na tym fragmencie powstanie osiem węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, węzeł zespolony Kraków Mistrzejowice oraz węzeł zespolony Kraków Grębałów.

Zobacz wideo

Postęp prac na pozostałych fragmentach S7

Pod koniec roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała, jaki jest stan prac na pozostałych brakujących odcinkach drogi ekspresowej S7.

  • Powstaje Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, która będzie stanowiła część drogi ekspresowej S7 łączącej się z S6 na węźle Chwaszczyno i do obecnego przebiegu S7 na węźle Gdańsk Południe. Ma mieć ok. 32 km długości, a także ponad 6-kilometrową obwodnicą Żukowa w ciągu DK20. Prace mają się zakończyć w 2025 r.
  • Trwa przebudowa starej DK7/S7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem, podpisano umowę na realizację trasy od Czosnowa do Kiełpina, a w przetargu jest opracowanie projektu budowlanego dla połączenia S7 z Warszawą. Powstaną dwa tunele, a także węzeł Warszawa Północ na skrzyżowaniu z S8 na wysokości Bemowa. 57-kilometrowy odcinek od Płońska do Warszawy będzie miał po trzy pasy ruchu na obu jezdniach.
  • GDDKiA rozstrzygnęło drugi przetarg na zaprojektowanie i wytyczenie przebiegu nowej zakopianki pomiędzy Krakowem i Myślenicami, uwzględniając także połączenie z S52 Beskidzką Drogą Integracyjną.
  • Tworzona jest dokumentacja przygotowawcza dla przebiegu drogi łączącej koniec S7 w Rabce-Zdroju z przejściem granicznym w Chyżnem.
  • Trwają pierwsze prace związane z połączeniem portu w Gdyni z drogą ekspresową S7. Tzw. Droga Czerwona będzie dwujezdniową drogą klasy GP prowadzącą od portu do węzła Gdynia Chylonia w miejscu skrzyżowania ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta.
Czy jesteś zadowolony z tempa budowy dróg szybkiego ruchu w Polsce?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.