REKLAMA
Advertisement

Obwodnica Wrocławia. Zwrot sytuacji w sprawie brakującego fragmentu WOW

Rusza przetarg na ostatni odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, który jest jednocześnie ostatnim brakującym fragmentem pierścienia wokół stolicy Dolnego Śląska. Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei już na początku lutego wybierze wykonawcę ponad 3,5 kilometra fragmentu WOW od węzła A4 Bielany Wrocławskie (ul. Karkonoska) do ronda na ul. Grota-Roweckiego.

Przygotowania do budowy brakującego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia trwały znacznie dłużej niż przy innych tego typu inwestycjach. Wydłużyło je długi oczekiwanie na wydanie zgody przez wojewodę i liczne aktualizacje dokumentacji. Zgodę udało się finalnie uzyskać w grudniu, co dało zielone światło na rozpisanie przetargu. Zgodnie z jego założeniami wykonawca ponad 3,5-kilometrowego odcinka zostanie wyłoniony 6 lutego. Zwycięska firma będzie miała 60 miesięcy na wykonanie drogi z przerwami na okresy zimowe

Wschodnia Obwodnica Wrocławia

Dziś kierowcy mogą korzystać z fragmentu trasy od Grota-Roweckiego, przechodzący przez Żerniki Wrocławskie, Świętą Katarzynę, Siechnice, Blizanowice, Łany, Wojnów do Długołęki. Brakujący odcinek od ul. Karkonoskiej przy węźle A4 do ronda przy ul. Grota-Roweckiego na Żernikach Wrocławskich, zakończy budowę Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, pozwoli ominąć miasto od wschodu i południa.

Aktualnie kierowcy, którzy chcą dostać się na drogę krajową nr 5, a następnie na A4, muszą przejeżdżać przez ul. Zwycięską. Z tego powodu ulica ta uznawana jest za jedną z najbardziej zakorkowanych ulic w kraju.

Nowy odcinek będzie przebiegać przez wieś Wysoka, Błonia Wrocławskie i osiedla Klecina, Partynice i Ołtaszyn. Jeśli uda się podpisać umowę jeszcze w pierwszej połowie roku, kierowcy pojada ukończoną w pełni Wschodnią Obwodnicą Wrocławia jeszcze pod koniec 2026 roku.

Zobacz wideo

Pełny ring wokół Wrocławia w 2026 roku

Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego na konferencji prasowej mówił, że „zamknięcie pierścienia to jedna z największych inwestycji województwa w historii regionu". Dzięki brakującemu odcinkowi Wrocław będzie można ominąć od wchodu Wschodnią Obwodnicą Wrocławia, od zachodu i północy drogą A8, czyli Autostradową Obwodnicą Wrocławia, a od południa autostradą A4.

Drogowcy podali też, że wraz z nowym odcinkiem w okolicy powstanie szerokie pobocze i ścieżki rowerowe, most nad Ślęzą oraz wiadukt nad torami kolejowymi. Według zapewnień marszałka Przybylskiego z całego pierścienia kierowcy skorzystają już pod koniec 2026 roku.

Więcej o: