Dosłownie kilka dni temu pisaliśmy, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawców na zaprojektowanie i wybudowanie trzech odcinków S8. Niestety, na jednym z nich prace zostały zablokowane przed odwołanie firmy Strabag Sp. z o.o startującej do przetargu. Do czasu rozstrzygnięcia odwołania i decyzji Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) umowa nie może być podpisana, a to oznacza opóźnienia względem pozostałych dwóch odcinków.
Trasa na odcinku Kobierzyce Południe a Jordanów Śląski będzie miała długość 13,8 km i zostanie poprowadzona nowym śladem po zachodniej stronie istniejącej DK8. Droga przebiegać będzie przez tereny gmin: Kobierzyce, Kąty Wrocławskie, Sobótka i Jordanów Śląski. W planach jest budowa węzła drogowego Jordanów Śląski, który połączy się z obecną drogą krajową nr 8 oraz lokalnymi drogami powiatowymi DP2075D i DP1989D.
Budowę drogi ekspresowej S8 pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem podzielono na sześć krótszych odcinków. Pierwsze trzy mają już wyłonionych wykonawców, a w trakcie procedury przetargowej jest odcinek od Ząbkowic Śląskich do Barda. Jeszcze w tym roku GDDKiA planuje ogłosić przetarg dla odcinka pomiędzy Łagiewnikami a Ząbkowicami Śląskimi.
Najmniej zaawansowane prace są na fragmencie między Bardem a Kłodzkiem. Tu trwają dopiero prace przygotowawcze. Jak informują drogowcy, ich efekt jest uzależniony od wyniku analizy koncepcji połączenia go z planowaną obwodnicą Złotego Stoku. Dopiero wtedy GDDKiA wybierze ostateczny wariant przebiegu i ruszy z procedurą zdobycia decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zakończenie fragmentów drogi S8 między Wrocławiem a Kłodzkiem planowane jest dopiero w latach 2028-2033. Dobrą wiadomość dla mieszkańców Dolnego Śląska jest też to, że w rządowym programie zapisano również realizację dalszego przebiegu S8 - od Kłodzka do Boboszowa i granicy z Czechami.