Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Budowa S11 Koszalin – Bobolice była podzielona na trzy krótsze odcinki realizacyjne, na których prace od lipca 2021 r. prowadzili różni wykonawcy. Za prace budowlane odpowiadały Budimex, Mostostal oraz konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Do 2030 roku S11 ma liczyć łacznie ponad 580 km.
Wraz ze wspólnym przebiegiem trasy szybkiego ruchu S6 od Kołobrzegu do Koszalina (ok. 35,5 km) długość całej trasy wyniesie aż 620 km. Do dyspozycji kierowców jest obecnie około 200 km. Dla pozostałych odcinków, w zależności od etapu prac prowadzone są już roboty drogowe bądź prace przygotowawcze. W nadchodzących latach pokonanie trasy z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 zajmie samochodem osobowym nieco ponad 5 godz.
Mieszkańcy województwa zachodniopomorskiego mogli dotychczas korzystać z 35,5 km wspólnego przebiegu S11 i S6 od Kołobrzegu do Koszalina wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód. Do użytku oddano go w 2019 r. Chwilę potem nastąpiło otwarcie obwodnicy Szczecinka o długości 12 km. Do sieci dołączyła dziś wspomniana powyżej nitka. Warto wspomnieć, że wartość inwestycji wyniosła łącznie 1,7 mld zł, z czego ponad 856 mln zł pochodzi z funduszy unijnych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS) w latach 2021-2027.
Do domknięcia realizacji S11 na Pomorzu Zachodnim brakuje więc jedynie fragmentu trasy między Bobolicami a Szczecinkiem o dł. 24,4 km. Pod koniec sierpnia b.r GDDKiA podpisało umowę z wykonawcą, a odcinek ma być gotowy do użytku przez kierowców w 2026 r.
Jednocześnie prowadzone są prace nad S11 w województwach wielkopolskim, opolskim i śląskim. A tak prezentuje się ich pełna lista podzielona na odcinki:
Wielkopolska (łącznie ponad 280 km):