Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Droga ekspresowa S16 pomiędzy Ełkiem a Knyszynem została wpisana Rozporządzeniem Rady Ministrów z 19 maja 2016 r. do sieci dróg ekspresowych w Polsce. Obecnie trwają nad nią prace planistyczne związane z wyborem najkorzystniejszego wariantu.
Rozpoczęcie przetargu na budowę trasy na odcinku Knyszyn — Krynice dotyczy drogi od długości 8,6 km. Będzie się ona łączyć z projektowaną drogą ekspresową S19 (planowany węzeł Dobrzyniewo). Dalej wspólnym przebiegiem S16 i S19 poprowadzona jest do węzła Białystok Zachód, gdzie połączy się z drogą ekspresową S8.
Odcinek Knyszyn — Krynice składać się będzie z dwupasmowej jezdni w obydwu kierunkach wraz z pasami awaryjnymi. Jezdnie zostaną oddzielone pasem rozdziału o szerokości co najmniej 5 metrów. Zaplanowano również dziewięć obiektów inżynierskich, w tym: trzy wiadukty, cztery przejścia dla zwierząt oraz dwa przepusty. Rodzaj nawierzchni wybierze już wykonawca (cement lub asfalt). Nośność nawierzchni ma wynieść do11,5 t/oś.
Drogi ekspresowe S16 Ełk — Białystok oraz S19 Kuźnica — Białystok są realizowane ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.) wraz ze wsparciem środków unijnych. 5 września b.r. poszerzono program o kolejne trasy.
Wraz z wprowadzeniem do obiegu drogi ekspresowej S8 Knyszyn (Białystok) – Raczki i praktycznie finalizacją budowy S61 Ostrów Mazowiecka – Budzisko powstanie kręgosłup szybkiej i bezpiecznej komunikacji drogowej w województwie podlaskim. Jednocześnie wyprowadzą tranzyt poza obręb miast oraz miejscowości łącząc region Podlasia z resztą Polski i Europy. Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Oddział Białystok