Droga ekspresowa S11 docelowo połączy środkowy odcinek wybrzeża Bałtyku, przez Poznań, z Aglomeracją Śląską. Zgodnie z pierwotnymi planami, cała trasa ma być gotowa do 2030 r. i po realizacji wszystkich odcinków, łączących cztery województwa, będzie liczyć około 550 km długości. Nowy 48-kilometrowy odcinek S11 wyprowadzi ruch tranzytowy z obecnej trasy DK11, która przebiega przez centrum Koszalina i szereg innych miejscowości, w tym Bobolice, gdzie często w okresie wakacyjnym tworzą się korki. Więcej informacji dotyczących drogowych inwestycji w Polsce znajdziesz na stronie Gazeta.pl
Budowa S11 Koszalin - Bobolice podzielona jest na trzy krótsze odcinki realizacyjne, na których prace od lipca 2021 r. prowadzą różni wykonawcy. Odcinek Koszalin - Zegrze Pomorskie, o długości 16,8 km, wykonuje firma Budimex. Tu zaawansowanie prac jest największe i wynosi 97 proc. Wykonano całość nawierzchni i oznakowania, trwają ostatnie prace wykończeniowe. Odcinek Zegrze Pomorskie - Kłanino, o długości 19,3 km, buduje firma Mostostal, a zaawansowanie prac to 96 proc. Ostatni fragment, Kłanino - Bobolice o długości 11,6 km, wykonuje konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Tu zaawansowanie prac wynosi 88 proc. Kończone są ostatnie fragmenty warstwy ścieralnej. Trwają także intensywne prace przy barierach, ogrodzeniu i oznakowaniu. Jak twierdzą drogowcy, otwarcie trasy S11 Koszalin – Bobolice zaplanowane jest na wrzesień.
Droga S11 Koszalin - Bobolice powstaje wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą, która zostanie udostępniona wraz z otwarciem drogi. Kilka kilometrów na południe od węzła Koszalin Zachód powstaje para Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) Niekłonice. Jest tam przewidziane miejsce pod budowę stacji paliw i restauracji, które zbuduje wyłoniony w przetargu dzierżawca MOP. Przed węzłem Kłanino, od strony Koszalina, powstaje para MOP Dargiń, na których będą parkingi i toalety.
Droga ekspresowa S11 Koszalin - Bobolice powstaje w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Jest to zadanie kontynuowane z Programu na lata 2014-2023, do którego zostało wpisane w 2017 roku. W listopadzie 2022 roku inwestycja uzyskała dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej w kwocie ponad 856 mln zł. Koszt inwestycji, włącznie z nadzorem i wykupem gruntów, wynosi ponad 1,7 mld zł.