Na pierwszy ogień idzie model kategorii, którą uwielbiamy w Polsce i w Europie. Chodzi o rodzinne SUV-y, których przedstawicielem jest JAC JS8 PRO. Ma turbodoładowany silnik benzynowy o poj. 1,5 l oraz mocy 175 KM, który został połączony z dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynią biegów. JS8 PRO jest flagowym autem nowej marki na naszym rynku. Ma bogate wyposażenie, m.in.: panoramiczne okno dachowe, multimedia z dwoma dużymi ekranami, obsługujące Apple CarPlay i Google Android Auto, kamery, ładowarkę indukcyjną itp. W obszernym wnętrzu w zależności od wersji zmieści się pięć albo siedem osób. Teraz najważniejsze, czyli cena, która zaczyna się od 137 900 zł brutto, a trzeci rząd siedzeń wymaga dopłaty 2 tys. zł.
Następna nowość JAC Motors to samochód kategorii, którą coraz trudniej spotkać w salonach. J7 PLUS jest eleganckim sedanem o nadwoziu fastback (z pochyloną pokrywą bagażnika, która otwiera się wraz z szybą). Ma 478 cm długości i praktyczny bagażnik o pojemności 540 l. Dzięki takiej, a nie innej konstrukcji nadwozia można go łatwo powiększyć do 1650 l i uzyskać w ten sposób dużą przestrzeń bagażową. Napęd w jego przypadku jest podobny, jak w JS8 Pro. To również silnik benzynowy o poj. 1,5 l wspomagany turbosprężarką, tylko ma niższą moc: 150 KM. Niższa jest też cena tego sedana. JAC J7 PLUS można będzie kupić na polskim rynku już za 94 900 zł brutto i to z seryjnym lakierem metalik.
JAC Motors T8 PRO: pikap z ceną zaczynającą się poniżej 100 tys. zł
Trzecia premiera to pikap. Takie samochody stanowią w naszym kraju stabilną niszę rynkową, w które ostatnio pojawiają się kolejni rywale. Najnowszym jest JAC T8 PRO z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym wyposażonym w turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Rozwija moc 145 KM i maksymalny moment obrotowy 360 Nm. T8 PRO jest skonstruowany jak klasyczny pikap, to znaczy, że ma solidną ramę nośną i skrzynię ładunkową, ale jak na woła roboczego ma całkiem bogate wyposażenie, zawierające m.in. klimatyzację i kamerę 360 stopni. Chiński pikap trafił do nas z Ameryki Południowej, bo tam jest hitem sprzedaży. Polska cena modelu T8 PRO pozwoli mu powalczyć ze wszystkimi konkurentami, bo zaczyna się od 99 900 zł netto.
Jako Grupa Bemo z dumą podejmujemy się roli importera marki JAC w Polsce. Dzisiejsza premiera ukazała gościom Targów szeroką gamę pojazdów firmy i potwierdziła, że JAC będzie znaczącym, posiadającym duży potencjał wzrostu graczem na polskim rynku. Naszym celem jest budowanie pozytywnego wizerunku marki na każdym etapie, od zakupu, użytkowania, kończąc na profesjonalnym wsparciu klienta w obszarze serwisu
– powiedział Bogusław Głód, prezes spółki GB Distribution.
Tyle na pierwszy ogień, ale to nie wszystkie nowości chińskiego producenta, która zamierza traktować nasz kraj priorytetowo. Jeszcze w 2025 roku w Polsce mają zadebiutować inne modele JAC Motors. Chodzi między innymi o kolejnego SUV-a JS6, większego pikapa T9, lekki samochód dostawczy o azjatyckich rysach X200 i kolejny samochód użytkowy, czyli nową odsłonę modelu Sunray. Ten model z nadwoziem furgon miał w Poznaniu europejską premierę. Dystrybucją modeli JAC Motors na polskim rynku zajmuje się spółka GB Distribution, która należy do dużej grupy dilerskiej Bemo. Pierwsze samochody będą dostępne latem 2025 roku, a zamówienia można składać od czerwca w salonach grupy Bemo.