Renault Espace przyjęło nowy język stylistyczny marki, znany z modeli Scenic i Rafale. Przeprojektowanie nadwozia sprawiło, że SUV teraz wygląda na pojazd jakby bardziej muskularny i znaczne nowocześniejszy. Co więcej, dzięki zmienionemu przodowi i tyłowi oraz nowym sygnaturom świetlnym można odnieść wrażenie, że patrzy się na inny samochód.
Reflektory są w standardzie wyposażone w technologię LED Adaptative Vision, a w opcji – w technologię LED Matrix Vision, powodującą automatyczne inteligentne włączanie diod LED, co zapewnia lepszy komfort widzenia kierowcy bez oślepiania kierowców innych pojazdów w jego otoczeniu. Espace zyskało także nowy lakier nadwozia w szaro-niebieskim kolorze Baltique oraz wnętrze w unikalnym, jasnoszaro-piaskowym kolorze.
Mierzący 4,74 m długości Espace to pojazd opracowany na dalekie trasy. Po zmianach oferuje jeszcze wyższy komfort pasażerom dzięki bardziej ergonomicznym przednim fotelom (dopracowane podparcie boczne i barków), nowej tapicerce i lepszemu wyciszeniu kabiny. Szyby są teraz klejone, a uszczelki drzwi udoskonalone.
Deska rozdzielcza zachowała swój elegancki, kaskadowy kształt z dwoma dużymi ekranami. Podwójny 24-calowy ekran openR może być połączony w opcji z 9,3-calowym wyświetlaczem head-up, co daje łączną powierzchnię wyświetlania wynoszącą niemal 1000 cm2, czyli prawie tyle, co 3 tablety dotykowe. System multimedialny openR link zawiera wbudowane usługi Google. System łączności poprzez Wi-Fi i Bluetooth został udoskonalony na potrzeby bezprzewodowego korzystania z Apple CarPlay i Android Auto. Teraz Espace wzorem Rafale zyskuje powitalną sekwencję dźwiękową opracowaną we współpracy z Jeanem-Michelem Jarre'em oraz nową grafikę systemu multimedialnego.
Tak samo, jak wcześniej, SUV będzie dostępny w wersji 5- lub 7-miejscowej, z przesuwną kanapą, obszernym wnętrzem i pakownym bagażnikiem z automatycznie otwieraną klapą w standardzie. W wersji 5-miejscowej pojemność kufra może wynosić do 2224 litrów (od 692 do 2224 l w zależności od konfiguracji siedzeń). W wersji 7-miejscowej pojemność bagażnika wynosi od 520 do 2054 litrów (212 l w przypadku rozłożonych siedzeń w trzecim rzędzie).
Wnętrze zyskało niewymagający żaluzji, szklany dach Solarbay o regulowanej przezroczystości, mający 1,70 m długości i 1,13 m szerokości (co daje prawie 2 m2 całkowitej powierzchni). Czterostopniową zmianą przezroczystości dachu można sterować głosowo za pośrednictwem Asystenta Google lub przy użyciu przycisku umieszczonego przy lampce sufitowej.
Renault Espace zbudowane na modułowej platformie CMF-CD, niezmiennie wykorzystuje zespół napędowy full hybrid E-Tech o mocy systemowej 200 KM. Układ składa się 3-cylindrowego silnika o pojemności 1.2 litra oraz dwóch jednostek elektrycznych. Silnik benzynowy rozwija moc 130 KM i 205 Nm. Główny silnik elektryczny o mocy 50 kW (70 KM) i 205 Nm, jest zasilany z akumulatora litowo-jonowego 2 kWh/400 V. Zapewnia on napęd podczas jazdy w trybie elektrycznym. Dodatkowy silnik elektryczny pełni rolę rozrusznika wysokonapięciowego HSG o mocy 25 KM i 50 Nm, który odpowiada za rozruch silnika spalinowego i zmianę biegów.
Napęd przekazywany jest na przednią oś przy wsparciu wielotrybowej automatycznej skrzyni biegów, której praca została zoptymalizowana. Jak informują Francuzi, dzięki nowemu oprogramowaniu skrzynia ta oferuje krótsze czasy reakcji, płynniejszą zmianę przełożeń i eliminuje wrażenie bezwładności, w szczególności w razie wymuszonej redukcji biegów lub przy przyspieszaniu na wyższych biegach. Producent obiecuje zużycie paliwa na poziomie 4,8 l/100 km z emisją 108 gramów CO2 na kilometr. Przy takim spalaniu zasięg sięga 1100 kilometrów.
Stabilne zachowanie na drodze, jak i sprawne manewrowanie pojazdem na parkingach zapewnia system 4Control advanced (wersje wyposażenia Esprit Alpine i Iconic). Ustawienia MULTI-SENSE pozwalają spersonalizować doznania z jazdy (siła oporu kierownicy, szybkość reakcji silnika, zwrotność układu jezdnego), zmienić kolor oświetlenia w kabinie i podświetlenie zespołu zegarów zgodnie z jednym z 4 trybów: Eco, Sport, Confort i Perso. 32 systemy wspomagania prowadzenia gwarantują podnoszą komfort prowadzenia i bezpieczeństwo jazdy. Za nagłośnienie kabiny w topowej wersji odpowiada system audio Harman Kardon.
Absolutną nowością jest unikalny system rozpoznawania kierowcy, uruchamiający spersonalizowane powitanie. Wbudowana w lewy przedni słupek A kamera rozpoznaje kierowcę i w takim przypadku aktywuje odpowiadający mu profil użytkownika. Użytkownik ma możliwość zapisania, za pośrednictwem systemu openR link, następujących spersonalizowanych ustawień: ulubione stacje radiowe i multimedia, ustawienia pozycji za kierowcą (elektryczna regulacja ustawień fotela kierowcy i bocznych lusterek) oraz aplikacji Google. System rozpoznawania kierowcy jest aktywowany przy każdym uruchomieniu samochodu, ale do jego aktywacji niezbędne jest uprzednie utworzenie profilu użytkownika i zarejestrowanie obrazu twarzy za pomocą kamery pokładowej.
Nowe Renault Espace, produkowane w zakładzie w Palencji (Hiszpania), będzie dostępne w trzech poziomach wyposażenia (Techno, Esprit Alpine i Iconic). Samochód trafi do sprzedaży na początku tego lata. Polski importer nie ujawnił jeszcze cennika. W artykule wykorzystano zdjęcia producenta.