Fiat Grande Panda opracowany w oparciu o globalną platformę grupy Stellantis, ma być pojazdem idealnymi na każdą okazję i dla każdego klienta. Wesoło wyglądający 5-osobowy crossover jest pozycjonowany w segmencie B. Za projekt nadwozia, od którego ciężko oderwać wzrok, odpowiada Centrum Stylu Fiata w Turynie.
Karoserię ubrano w specjalną kombinację strukturalnych linii i powierzchni z nietypowymi wytłoczeniami. Charakter uniwersalnego pojazdu podkreślają solidne nadkola oraz osłony na błotnikach, progach i zderzakach. Wszystko to stało się jeszcze bardziej charakterystyczne dzięki obecności kontrastowych srebrnych osłon na dolnych sekcjach zderzaków. Strzałem w dziesiątkę wydaje się pas przedni z "pikselowymi" światłami, z którymi świetnie komponują się tylne lampy z efektem 3D. Obręcze kół z przyciągającym wzrok wzorem X mogą mieć maksymalnie rozmiar 17". Producent udostępnił bogatą paczkę fotografii, które prezentujemy w galerii, a także opublikował przepełniony włoskim klimatem, energiczny spot promocyjny, który zwyczajnie trzeba obejrzeć.
Samochód mimo niedużych rozmiarów (3,99 m długości, 1,57 m wysokości, 1,76 m szerokości) wyróżnia się wyjątkową kompaktowością oraz dobrze wyposażonym wnętrzem. Bagażnik ma pojemność 361 litrów, a całkowita pojemność schowków znajdujących się przed pasażerem z przodu wynosi 13 litrów. Ciekawostką jest zamykana skrytka usytuowana po stronie pasażera, która została wykonana z bambusa. Na twardych plastikowych boczkach drzwiowych wytłoczono napis Fiat, a na fragmencie obudowy deski osadzono uroczy detal w postaci jadącej klasycznej Pandy.
Elementy deski rozdzielczej, w którą wpasowano cyfrowe zegary o przekątnej 10 cali oraz ekran multimediów o przekątnej 10,25", prezentują niepowtarzalny styl. Wykonana z poliwęglanu rama obejmująca ekrany przypomina kształt toru Lingotto. Tego typu detal oddający hołd historycznemu obiektowi, w którym niegdyś produkowano oraz testowano samochody, zastosowano jeszcze w konsoli centralnej.
Klienci otrzymają możliwość wyboru silnika spalinowego z układem miękkiej hybrydy, lub napędu w pełni elektrycznego. Podstawą będzie 3-cylindrowy motor 1.2 l z rodziny PureTech wytwarzający moc 100 KM. Elektryk napędzany silnikiem o mocy 83 kW (113 KM) będzie pojazdem zarówno do codziennego użytku w mieście, jak i na weekendowe wycieczki po okolicy. Pozwolić ma na to akumulator o pojemności 44 kWh, który zaoferuje zasięg ponad 320 km w cyklu mieszanym WLTP. Maksymalna moc ładowania prądem stałym DC wynosi 100 kW. Wiadomo, że cena Grande Pandy w wariancie elektrycznym zacznie się od niecałych 25 000 euro (około 107 tys. zł).
W elektrycznej wersji nowej Pandy wyróżniającym się elementem będzie praktyczny spiralny kabel ładujący, łatwo chowany w specjalnie wygospodarowanej do tego przestrzeni w pasie przednim. Dzięki temu rozwiązaniu ładowanie będzie prostsze i najzwyczajniej czystsze. Użytkownik uniknie zabrudzeń zdarzających się przy korzystaniu z tradycyjnych kabli. Producent informuje, że Grande Panda to pierwszy samochód na rynku, który otrzymał zintegrowany kabel do ładowania, działający przy prądzie przemiennym o mocy do 7 kW. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.