Alpina poprawiła odmłodzone BMW serii 3 i BMW serii 4. Osiągi na poziomie wersji M

Alpina wzięła na warsztat BMW serii 3 i BMW serii 4 GC po liftingu. Samochody zyskały charakterystyczny, wyrafinowany pakiet stylistyczny oraz osiągi, które wzrosły do poziomu sportowych wersji M.

Alpina, która dwa lata temu przeszła w ręce Grupy BMW, przedstawiła nowe modele B3 i B4, które są teraz dostępne w wersjach GT. Mocny już w podstawie 6-cylindrowy silnik rzędowy z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności trzech litrów, stosowany w M3 i M4, legitymuje się jeszcze wyższą mocą. Dopisek GT w nazwie oznacza moc podkręconą do 536 KM i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a to już poziom fabrycznych modeli BMW z serii M Competition.

Alpina twierdzi, że wzrost mocy wynika ze zmienionego mapowania silnika. Sedan B3 GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, a B3 GT Touring i B4 GT Gran Coupe pokonują ten sam dystans w 3,5 sekundy. Samochody mają napęd xDrive, a moc trafia na koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów ZF.

Typowe cechy charakterystyczne 

Alpina nie jest tak ostentacyjna z wyglądu, jak pełnoprawne modele M, co jest dużą zaletą dla kierowców poszukujących dyskrecji. B3 GT występujące jako sedan lub kombi ma przede wszystkim klasyczny kształt grilla. Jeśli ktoś woli dużą pionową osłonę chłodnicy wcinającą się w przedni zderzak, może zdecydować się na B4 GT w wariancie nadwozia Gran Coupe.

To od klienta zależy, czy na karoserii pojawią się pasy przebiegające wzdłuż karoserii, będące jedną z cech rozpoznawczych aut budowanych w niemieckiej manufakturze. Innymi elementami typowymi dla marki Alpina są wieloramienne szprychowe obręcze kół. W dalszym ciągu oferowane są charakterystyczne dla Alpiny odcienie niebieskiego i zielonego koloru, choć można także wybierać z szerokiej gamy barw BMW Individual.

 

Wizualnie trudno jest odróżnić wersję GT od pozostałych Alpin, ale jest to możliwe. Przedni zderzak ma splitter, a z tyłu inaczej wygląda przeprojektowany dyfuzor. Elementy te są wykończone w kolorze czarnym, aby odpowiednio pasowały do nowych końcówek układu wydechowego. Niezależnie od odcienia lakieru, logo Alpina jest widoczne na elementach samochodu oraz we wnętrzu, które można poddać indywidualizacji według uznania.

Klienci mogą składać zamówienia

Dostawy do klientów modeli B3 i B4 GT rozpoczną się w listopadzie. Ceny zaczynają się od 101 700 euro za sedana B3 i 102 900 euro za kombi. B4 GT Gran Coupe kosztuje minimum 105 100 euro. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta

Zobacz wideo
Więcej o: