Odmłodzone BMW serii 3. Oto co przyniósł kolejny lifting bestsellera

BWM serii 3 - hit klasy średniej segmentu premium przeszedł kolejny lifting. Limuzyna i kombi siódmej generacji oznaczone kodami G20 i G21 otrzymały zmiany w zakresie stylistyki, dynamiki jazdy i innowacji technologicznych.

Aktualne BMW serii 3, które jest obecne na motoryzacyjnym rynku od 2018 roku, szeroko zakrojoną aktualizację przeszło w roku modelowym 2022. Po dwóch latach auto we wszystkich dostępnych wersjach zostało poddane dalszym udoskonaleniom. Wprowadzenie odmłodzonej serii 3 do sprzedaży nastąpi wraz z rozpoczęciem produkcji od lipca 2024 roku. 

Modyfikacje stylistyczne przeprowadzono na zewnątrz i wewnątrz samochodu. Najbardziej widoczne zmiany zastosowano w designie pasa przedniego pojazdu. Nowe lakiery i obręcze kół ze stopów lekkich podkreślają sportowy, a zarazem elegancki charakter modeli Limuzyna i Touring. Wygląd można jeszcze bardziej podrasować za sprawą opcjonalnego pakietu sportowego M i pakietu sportowego M Pro.

Szklane wstawki w wykończeniu

Progresywną charakterystykę deski z zakrzywionym wyświetlaczem Live Cockpit Plus uzupełniają nowe kierownice, konsola centralna o zmodyfikowanym wyglądzie oraz zmodernizowane elementy dekoracyjne. Klimatyzację obsługuje się teraz za pomocą funkcji dotykowych lub poleceń głosowych. Nowością są szklane wstawki "CraftedClarity" (dźwignia zmiany biegów, kontroler BMW iDrive, przycisk start/stop). W opcjach wybrać można m.in. system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon, ogrzewanie postojowe czy sterowany elektrycznie dach w Limuzynie i szklany dach panoramiczny w modelu Touring.

Tapicerki w nowej wersji M PerformTex są częścią pakietu sportowego M, a w modelach M Performance są one dostępne w wyposażeniu standardowym. Fotele sportowe z perforowaną tapicerką Sensatec występują w kolorach czarnym, czerwonym Tacora lub koniakowym. Opcjonalna tapicerka skórzana Vernasca jest teraz dostępna w czterech wariantach kolorystycznych. Opcjonalna deska rozdzielcza Luxury w tapicerce Sensatec ma teraz jeszcze bardziej delikatną strukturę powierzchni i kontrastujące kolorowe szwy.

BMW 330i
BMW 330i Fot. BMW

System operacyjny BMW 8.5

W zakresie cyfryzacji system operacyjny BMW 8.5 stanowi bazę do intuicyjnej i wygodnej obsługi za pośrednictwem udoskonalonego kontrolera BMW iDrive z funkcją QuickSelect oraz zaawansowanych funkcji nawigacyjnych, w tym Augmented View. Oświetlenie wnętrza obejmuje teraz standardowo oświetlenie kaskadowe zintegrowane z nakładką nawiewów centralnych. W połączeniu z opcją oświetlenia ambientowego indywidualnie wybierana atmosfera oświetleniowa obejmuje również przednie przestrzenie na nogi, schowek w przedniej części konsoli środkowej i kontury boczków drzwi. Zakres funkcji oświetlenia wnętrza obejmuje ponadto nastrojową animację powitalną i pożegnalną, a także sygnały świetlne sygnalizujące połączenia przychodzące i otwarte drzwi.

Większy zasięg elektryczny hybrydy plug-in

W odmłodzonym BMW serii 3 dostępne będą cztery silniki benzynowe i cztery wysokoprężne (zakres mocy od 150 KM do 286 KM). Na szczycie gamy modelowej znajdują się dwa modele M Performance z 6-cylindrowymi silnikami rzędowymi - benzyna o mocy 374 KM i diesel o mocy 340 KM. Podobnie jak 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy wszystkie silniki wysokoprężne są wyposażone w 48-woltową technologię mild hybrid, która zwiększa zarówno dynamikę oddawania mocy, jak i osiągi. 

Nowy akumulator wysokonapięciowy o pojemności energetycznej wynoszącej 19,5 kWh zwiększa zasięg w trybie elektrycznym modelu 330e z napędem hybrydowym typu plug-in do 101 kilometrów (wg WLTP).  Nowa ładowarka umożliwia ładowanie trójfazowym prądem przemiennym o mocy maksymalnej 11 kW.

Wszystkie warianty nowych modeli BMW serii 3 Limuzyna oraz BMW serii 3 Touring wyposażone są standardowo w 8-stopniową skrzynię Steptronic. Łopatki do ręcznych interwencji przy wyborze biegów teraz należą do standardowego wyposażenia. Auta w zależności od wersji silnika są dostępne z klasycznym napędem tylnym lub z napędem na cztery koła xDrive.

Jak podaje producent, nowe zestrojenie elementów zawieszenia zapewnia optymalną równowagę między sportowym charakterem a komfortem jazdy. Dostępne w standardzie zawieszenie sportowe M z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym, sportowy dyferencjał M i sportowy układ hamulcowy M zapewniają typowe dla gamy M połączenie dynamiki wzdłużnej i poprzecznej, precyzji i emocjonujących osiągów. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o: