Nowy Aston Martin DB12 Volante. Cztery miejsca do lansu pod gołym niebem

Aston Martin kontynuuje długą tradycję produkcji czteromiejscowych samochodów z otwieranym materiałowym dachem i przedstawia nowy model DB12 Volante.

Aston Martin DB12 Volante to otwarta wersja coupe DB12, osadzona na charakterystycznych szprychowych 21-calowych felgach obutych w opony Michelin Pilot Sport S5. W przypadku tego pojazdu nadwozie otrzymało klasyczny, elektrycznie składany dach wykonany z tkaniny. Auto łączące dynamiczne właściwości jezdne z wysokim poziomem komfortu jest czteroosobowe. Za oparciami tylnych siedzeń znajduje się schowek na w pełni automatycznie składany dach.  

Jazda bez dachu o każdej porze roku

Wielowarstwowa konstrukcja poszycia dachu ma rozbudowaną izolację w celu zachowania komfortu cieplnego i akustycznego. Dach otwiera się i zamyka w ciągu 16 sekund do prędkości drogowej nieprzekraczającej 50 km/h. Dzięki podgrzewanej kierownicy, zza której wyrastają potężne łopatki do zmiany biegów oraz podgrzewanym fotelom obitym skórą, jazda bez dachu jest możliwa nawet w niepogodę. Aston Martin w konstrukcji kabrioletu ulepszył punkty mocowania zawieszenia i poprawił sztywność skrętną. Adaptacyjne amortyzatory pozwalają na zmienny charakter zachowania pojazdu na drodze.

Pod maską 4.0 V8 konstrukcji AMG

Do napędu DB12 Volante służy silnik benzynowy 4.0 V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Jednostka ta została zaprojektowana przez speców z AMG. Widlasta ósemka rozwija moc 670 KM oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor sprzężony z 8-stopniowym automatem od ZF gwarantuje świetną dynamikę i niebywałe osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do 321 km/h. Kierowca podczas jazdy może korzystać z czterech etapów elektronicznej kontroli stabilności raz wybierać spośród pięciu trybów jazdy (GT, Sport, Sport Plus, Indywidualny, Wet). Napęd na trafia na tylną oś, która została uzbrojona w elektroniczny mechanizm różnicowy. 

W otoczeniu kabiny wszędzie pojawia się skóra i miękkie w dotyku tworzywa sztuczne. Tak samo jak w coupe, we wnętrzu kabrioletu zastosowano system informacyjno-rozrywkowy z 10,3-calowym ekranem dotykowym z oprogramowaniem Astona Martina. Zestaw zegarów także jest cyfrowy, zmienia kolor w zależności od wyboru trybu jazdy. Na ekranie dotykowym funkcja dublowania smartfona jest bezprzewodowa, a pod konsolą znajduje się podkładka indukcyjna do ładowania telefonu. Na konsoli wciąż można liczyć na fizyczne przyciski umożliwiające sterowanie np. układem klimatyzacji, dźwiękiem układu wydechowego czy głośnością systemu audio. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta. 

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.