McLaren Artura Spider ma 700 KM i bez dachu pojedzie z prędkością 330 km/h

Zaprezentowany dwa lata temu McLaren Artura z hybrydowym układem napędowym doczekał wersji nadwozia ze składanym panelem dachowym. Co więcej, przy okazji debiutu Spidera wzrosła moc supersamochodu.

McLarena Artura napędza pierwsza w historii brytyjskiej marki wysokowydajna hybryda typu plug-in. Wraz z wprowadzeniem Spidera model Artura zyskał kilka ulepszeń, które także przygotowano dla odmiany coupe. Samochód stał się mocniejszy, ma lepsze osiągi i w jeszcze większym stopniu angażuje kierowcę podczas prowadzenia. Jak informuje Auto Fus Group prowadzący w Polsce sprzedaż i serwis pojazdów marki McLaren, auta przeznaczone na rok modelowy 2025 można już zamawiać. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Plus 20 koni mechanicznych

McLaren Artura i Artura Spider wykorzystują do napędu 3-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem połączony z jednostką elektryczną. Hybrydowy układ wytwarza łączną moc 700 KM i 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 20 koni mechanicznych więcej w porównaniu z modelem sprzed modernizacji. Silnik elektryczny dostarcza do 225 Nm co przekłada się na natychmiastową reakcję przepustnicy.

Ośmiobiegowa skrzynia biegów ma poprawioną kalibrację, zapewniając o 25 procent szybszą zmianę biegów i przesyłanie mocy przez elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy na tylne koła. Nowe mocowania silnika ograniczają ruch układu napędowego i poprawiają stabilność. Co ciekawe, producent informuje, że zwiększenie mocy o 20 KM będzie dostępne bezpłatnie dla posiadaczy aut sprzed modernizacji. 

 

Setka na liczniku w trzy sekundy

McLaren Artura Spider ważący 1457 kg gwarantuje oszałamiające przyspieszenie. Auto pierwsze 100 km/h osiąga w 3 sekundy, do prędkości 200 km/h rozpędza się w 8,4 s, a 300 km/h przekracza w 21,6 s. Prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. Ćwierć mili pojazd pokonuje w 10,8 sekundy. Zmiana przełożeń może odbywać się ręcznie bez odrywania dłoni od kierownicy. 

W Arturze 2025 zastosowano tarcze węglowo-ceramiczne i lekkie aluminiowe zaciski, a zmienione zawory amortyzatorów poprawiają właściwości jezdne i prowadzenie. McLaren zwiększył szybkość reakcji układu zawieszenia Proactive Damping Control nawet o 90 procent. Do magazynowania energii elektrycznej służy akumulator o pojemności 7,4 kilowatogodziny. Pojazd w trybie czysto elektrycznym przejedzie do 33 km. 

11 sekund do nieba nad głową

Otwarta odmiana supersamochodu ma składany jednoczęściowy dach typu hard-top. Obsługuje go mechanizm sterowany elektrycznie, a czas złożenia dachu to zaledwie 11 sekund. Proces ten może się odbywać przy prędkościach nieprzekraczających 50 km/h. W opcji dostępny jest elektrochromatyczny panel dachowy.

System informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym w rozdzielczości HD ułatwia konfigurację zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, a także obsługę smartfonów dzięki łączności Apple CarPlay. Bezprzewodowe ładowanie urządzeń mobilnych jest dostępne jako opcja. Standardowy system dźwiękowy składa się z pięciu głośników, a w pakiecie Technology Pack dostępny jest 12-głośnikowy system dźwięku przestrzennego Bowers&Wilkins. W wyposażeniu standardowym pojawiło się rozpoznawanie znaków drogowych i ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.